قربانیان حادثه بوستون شناسایی شدند

به گزارش افکارنیوز، واشنگتن پست جزئیات بیشتری از حادثه انفجارهای خونین بوستون از جمله شناسایی شدن قربانیان حادثه بر خروجی خود قرار داده است.

واشنگتن پست می نویسد:

*دو تن از قربانیان حادثه که تاکنون شناسایی شده اند به نامهای مارتین ریچارد، ۸ ساله و کریستل کمپبل، ۲۹ ساله می باشند.

*دانشگاه بوستون نیز از کشته شدن یکی از دانشجویان خود در انفجارهای دیروز بوستون خبر داده است.

*مادر ریچارد ۸ ساله به شدت از ناحیه سر آسیب دیده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. خواهر این پسر بچه نیز از ناحیه پا مجروح شده است.

*اف بی آی اعلام کرده است آمار مجروحان حادثه به ۱۸۰ نفر رسیده است. اغلب مجروحان از ناحیه پا و شکم مورد اصابت قرار گرفته اند. این در حالی است که پلیس بوستون آمار مجروحان را ۱۷۶ نفر اعلام کرده و حال ۱۷ تن را وخیم توصیف کرده است. سی ان ان نیز اعلام کرده است ۱۵۳ نفر در این حادثه مصدوم شده اند که از این میان ۴۱ نفر جراحات عمیق برداشته اند.

*هنوز هیچ گروهی مسئولیت بمب گذاری را بر عهده نگرفته است. به گفته پلیس بوستون، جوان عربستانی نیز که دیروز شایعه شده بود مظنون اصلی این انفجارهاست به عنوان شاهد مورد بازجویی قرار گرفته است نه مظنون.

*باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با تروریستی خواندن انفجارهای دوقلوی بوستون قصد دارد فردا پنج شنبه به این شهر سفر کند.

*تحقیقات صورت گرفته پس از انفجارها به کشف بقایای بمب منفجر شده و یک دستگاه کنترل کننده منجر شده است. آسوشیتد پرس نوشته است: بمب درون یک گاز پیک نیکی به همراه براده هایی از فلزات، سوهان و بلبرینگ جاسازی شده بود.

*تدابیر شدید امنیتی در واشنگتن برقرار شده است.

*پروازی که دیروز از فیلادلفیا در فرودگاه لوگان فرود اضطراری داشت به علت کشف یک چمدان مشکوک در هواپیما رخ داده بود. پس از فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه لوگان و خارج ساختن چمدان و انتقال آن به نقطه ای دور و بازرسی آن مشخص شد هیچ عامل تهدید کننده ای در چمدان نبوده و پرواز به مقصد خود مجددا اوج گرفت.

*اوباما دستور داده است پرچمهای مراکز دولت فدرال را به نشانه احترام به قربانیان و همدردی با مصدومان حادثه بمب گذاری تا بیستم آوریل تا نیمه پایین بیاورند.

هافینگتون پست نیز نوشته است: انتشار تصویر مردی که در زمان وقوع انفجارها بر سقف یکی از ساختمانهای اطراف محل حادثه به راحتی در حال قدم زدن بود در شبکه های اجتماعی، رعب و وحشت را در میان آمریکاییان افزوده است.

همچنین رویترز اعلام کرده است: سومین قربانی حادثه یک دختر چینی است که دانشجوی دانشگاه بوستون بوده و بنا به درخواست خانواده وی هویتش فاش نشده است. کنسولگری چین در آمریکا جان باختن این دختر چینی را در انفجارهای بوستون تایید کرده است. همچنین یک تبعه دیگر چین نیز در این حادثه مصدوم شده و پس از انجام عمل جراحی وضعیت ثابتی دارد.