کاپریلس تظاهرات امروز را لغو کرد

به گزارشافکارنیوز، انریکه کاپریلس، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ضمن تاکید دوباره برای بازشماری آرا انتخابات ریاست جمهوری ونزئلا، از هواداران خود خواست تا امروز دست به تظاهرات نزنند.

کاپریلس در کنفرانسی خبری خطاب به مقامات این کشور اعلام کرد: " من تنها خواستار بازشماری آرا هستم. شواهدی موجود است که در انتخابات روز ۱۴ آوریل تقلب صورت گرفته است. این تقلب اعتبار انتخابات کشور را زیر سوال می‌برد. "

کاپریلس خطاب به مقامات ونزوئلا خاطر نشان کرد: " در این لحظات می‌بایست بسیارهوشمندانه عمل کنیم. زمان، زمان به‌کار گیری عقل و خرد است. ما باید مشکلات خود را با گفت‌و گو و به روشی صلح‌آمیز حل کنیم. "

ساعاتی پیش از پخش مصاحبه خبری کاپریلس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا خطاب به مردم ونزوئلا از ایجاد انحرافات در انقلاب ونزوئلا توسط اپوزیسیون هشدار داده بود.

کاپریلس به علت کشتارهای صورت گرفته در شب گذشته و همچنین دستگیری حداقل ۱۳۵ شهروند ونزوئلایی، از هواداران خود خواست تا در خانه‌هایشان بمانند.

شورای انتخابات ملی ونزوئلا در تاریخ ۱۵ آوریل اعلام کرد که مادورو با اختصاص دادن نزدیک به ۵۱ درصد از آرا به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد.

این در حالیست که کاپریلس با اختلاف نزدیک به ۱.۵ درصد توانست ۴۹.۰۷ درصد از آرا را بدست آورد.

پس اعلام نتایج نهایی کاپریلس از به رسمیت شناختن ریاست جمهوری مادورو امتناع ورزید.