نمی‌دانیم کی عامل انفجارهای بوستون است

به گزارش افکارنیوز، در پی کشف یک بسته مشکوک که برای «باراک اوباما» ارسال شده بود، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران حاضر شد.

کارنی در این نشست شناسایی این بسته مشکوک را تائید کرد و گفت در حال حاضر تحقیقات در این مورد در جریان است. وی «اف‌بی‌آی» را مسئول این تحقیقات معرفی کرد.

وی همچنین تائید کرد که بسته دیگری حاوی «مواد مشکوک» برای یک سناتور دیگر آمریکایی ارسال شده است.

کارنی در مورد انفجارهای «بوستون» هم گفت: هنوز نمی‌دانیم چه کسی و چرا این اقدام را انجام داده. اما می‌فهمیم و عاملان انفجارها را مجازات می‌کنیم.

وی افزود در حال حاضر اف‌بی‌آی و دولت فدرال در حال بررسی شواهد هستند و تحقیقات در این مورد در جریان است. قرار است اف‌بی‌آی امروز در مورد روند تحقیقات گزارش دهد.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امروز با تیم امنیت ملی‌اش جلسه داشته و از روند پیشرفت تحقیقات مطلع شده است. وی قرار است فردا برای صحبت با مسئولان محلی به «بوستون» برود.

کارنی در مورد احتمال وجود رابطه میان نامه‌های مشکوک و انفجارهای بوستون هم گفت آنطور که اف‌بی‌آی اعلام کرده هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر وجود رابطه میان این دو مورد وجود ندارد.

وی گفت در این مورد هم تحقیقات در جریان است و باید منتظر ماند تا اف‌بی‌آی و مسئولان محلی نتایج آن را اعلام کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عامل انفجارهای بوستون خارجی بوده یا داخلی هم گفت که هنوز مشخص نیست که این انفجارها کار یک فرد یا یک سازمان بوده و اینکه عاملی خارجی داشته یا داخلی. وی وعده داد که این سوالات پاسخ داده شود و عامل این انفجارها بابت اقداماتش پاسخگو باشد.

وی در نهایت از مردم آمریکا هم خواست هرگونه اطلاعاتی که در مورد این پرونده دارند، به افبیآی و مسئولان محلی اعلام کنند.