به گزارش افکارنیوز، درحالی که نیروهای ارتش سوریه به موفقیت های قابل ملاحظه در مقابله با گروه های مسلح تروریستی در این کشور دست یافته اند، طرف های توطئه گر علیه سوریه درصدد تشکیل جبهه ای هستند که تلاش می کند تا دولت آمریکا را برای حمله به سوریه تحت فشار قرار دهند. این تلاش ها به ویژه پس از افزایش هشدارها درباره تشدید خطر بحران سوریه و ترس از انتقال آن به کشورهای همسایه که از بحران این کشور متاثر شده اند، گسترش یافته است.

در چنین شرایطی، برخی از کشورها که علیه ملت سوریه توطئه چینی می کنند، اقدامات تحریک آمیز خود را با هدف وخیم تر کردن اوضاع در سوریه به منظور ادامه درگیری ها و ریختن خون بی گناهان و جلوگیری از اجرای راهکار سیاسی، تشدید کرده اند.

در همین حال شبکه المنار لبنان به نقل از منابع آگاه خبر داد: عربستان در راستای توطئه ها علیه سوریه درتلاش است تا راهی را به داخل اراضی اردن باز کند تا از طریق آن، سلاح های سنگین را به دست تروریست ها در خاک سوریه برساند.

منابع یاد شده افزودند: هم اکنون تعدادی از تروریست ها در مراکزی ویژه نزدیک مرزهای اردن و عربستان، برای استفاده از این سلاح ها آموزش می بینند.

منابع ياد شده همچنين اعلام كردند: تماس هايي ميان مسئولان سعودي و برخي از مسئولان آمريكايي در راستاي تلاش براي سرپوش گذاشتن بر دخالت نظامي محدود و حمايت از تروريست ها در سوريه صورت مي گيرد؛ تروريست هايي كه به طور گسترده از حمايت عربستان، تركيه و قطر برخوردار هستند.