دستیگری‌ تروریست‌های‌ القاعده‌ در‌ امارات

به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که یک گروهک تروریستی شامل ۷ عضو با تابعیت‌های عربی را شناسایی و دستگیر کرده است.

بر اساس این بیانیه، این گروهک تروریستی متهم به تهدید امنیت ملی امارات و توسعه فعالیت‌هایش در کشورهای منطقه است.

در این بیانیه آمده است که گروهک مذکور قصد داشته تا امنیت ملی کشور و سلامتی شهروندان و مقیمان امارات را هدف قرار دهد و افرادی را نیز برای انجام طرح‌های القاعده جذب کرده بود.

بر اساس این گزارش، این گروهک وابسته به القاعده بود و از سوی این شبکه تروریستی حمایت مالی و لوجستیکی می‌شده و قصد داشته است تا دامنه فعالیت‌های خود را تا برخی کشورهای منطقه نیز بکشاند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی کشور بلافاصله پس از بازجویی متهمان، آنها را به مراجع قانونی ارجاع خواهند داد تا محاکمه شوند.

دولت امارات در اواخر ۲۰۱۲ اعلام کرده بود که یک گروهک تروریستی را که دارای اعضای سعودی و اماراتی بوده شناسایی و دستگیر کرده است. این افراد قصد داشتند علاوه بر عربستان و امارات در یکی دیگر از کشورهای همسایه امارات حمله تروریستی و خرابکاری انجام دهند.

با وجود اینکه القاعده طی سالهای اخیر در عربستان و یمن و سایر کشورهای همسایه عربی فعالیتهای گستردهای داشته است اما در تمام این مدت کشور امارات عربی متحده خود را از اینگونه امور دور نگه داشته است و طی سالهای گذشته امنیت و ثبات امارات زبانزد منطقه بوده است به طوری که ۸۵ درصد ساکنان این کشور را خارجیها تشکیل میدهند.