به گزارش افکارنیوز، دبیرکل سازمان ملل در کفرانس خبری خود عنوان داشت: اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه با وجود سخنان برخی دیپلماتها در خصوص عدم رغبت وی برای ادامه فعالیتش از سوی اتحادیه عرب همچنان به ماموریتش ادامه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: هنوز زمان برای دستیابی به راهکار مسالمت آمیز برای حل و فصل مساله سوریه وجود دارد.

بان کی مون تاکید کرد: اخبار منتشر شده در خصوص قصد الابراهیمی برای استعفا از سمتش شایعاتی بیش نیست.

وی در ادامه افزود: گروه متشکل از کارشناسان بین‌المللی آماده‌اند تا برای بررسی مساله استفاده از سلاحهای شیمیایی وارد سوریه شوند و به محض موافقت دمشق تحقیقات خود را آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که سازمان ملل باید همراه با اتحادیه عرب برای حل و فصل مساله سوریه تلاش کند به همین دلیل قرار است نشستی با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب طی روزهای آینده در نیویورک داشته باشم.

بان کی مون همچنین روز چهارشنبه با اخضر الابراهیمی برای بررسی آخرین تحولات سوریه دیدار کرد.

بان کی مون عنوان داشت که شرایط در سوریه هر روز وخیم تر می شود و منطقه را در معرض خطر قرار داده است شهروندان غیرنظامی سوری هزینه این شرایط را پرداخت می کنند و باید از آنها حمایت شود. سازمان ملل نیز تمام تلاش خود را برای برآوردن نیازهای آنها به کار می گیرد.

بان کی مون تاکید کرد همچنان معتقدم که دستیابی به راهکار دیپلماتیک در سوریه ممکن است و این تنها را برای توقف خونریزیها در سوریه و ایجاد کشور دموکراتیک جدید به شمار می آید.