"یاسر ریبرو" جراح برزیلی که هم اکنون ۷۰ ساله شده، ۱۶ سال پیش به طرابلس (پایتخت لیبی) دعوت شد تا روی چهره معمر قذافی عمل زیبایی انجام دهد.

به گزارش مهر، وی که سابقه عمل جراحی زیبایی برای " سیلویو برلوسکنی " نخست وزیر ایتالیا را نیز در کارنامه دارد اخیرا در گفتگو با مجله برزیلی " ایبوکا " جزئیاتی از عمل زیبایی قذافی را افشا کرد. وی در این باره اظهار داشت: قذافی با این شرط راضی به عمل زیبایی شد که پس از عمل آثار آن بر چهره اش نمایان نباشد.

ریبرو تاکید کرد: ماموریت من این بود که در آن سال(۱۹۹۵) چهره قذافی را خالی از هرگونه چین و چروکی کنم. البته خود قذافی به من گفت که سالهاست بر لیبی حکومت می کند و نمی خواهد در دیدگاه جوانان کشورش فردی مسن و پیر دانسته شود.

این جراح برزیلی که پس از ۱۶ سال لب سخن گشوده، تاکید کرد: فکر می کنم اطلاع از این مسئله بتواند به فهم زوایای پنهان شخصیت قذافی که اطلاعاتی زیادی از وی در دسترس نیست کمک کند.

وی افزود: در آن ملاقات قذافی مودب و باهوش نشان می داد و البته در برخی مواقع درونگرایی و خجالتی بودنش کاملا مشخص بود. من در آن عمل زیبایی مقداری چربی از شکم قذافی خارج کرده و آن را به گونه هایش تزریق کردم. همچنین ظاهر پلکهای قذافی را تغییر داده و زخم روی قسمت راست پیشانی او را از بین بردم.

این جراح برزیلی که در سال ۱۹۹۵ در جریان برگزاری یک کنفرانس در پایتخت لیبی حضور داشته است، اظهار داشت: در پایان کنفرانس وزیر بهداشت لیبی به من گفت که می خواهم تو را با کسی که برایم عزیز است آشنا کنم که در نهاست فهمیدم این شخص رهبر لیبی است.

وی تاکید کرد: من نمی خواستم از قذافی دستمزدی دریافت کنم اما وی نامه ای پر از دلار و فرانک به من تقدیم کرد.