، استعفای سخنگوی وزرات خارجه آمریکا در اعتراض به بدرفتاری با یک سرباز این کشور که متهم به افشای اطلاعات نظامی است، پردهای دیگر از اختلافات داخلی گسترده در دستگاه سیاست خارجی آمریکا را به جهانیان نشان داد.

به نوشته بی‌بی‌سی، فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از " احمقانه " خواندن نحوه برخورد وزارت دفاع با فرد متهم به نشت اسناد آن وزارتخانه استعفا داد. وی گفت که مسئولیت عواقب اظهار نظرش درباره " بردلی منینگ " را به عهده می‌گیرد.

منینگ که یک سرباز صفر است، هم اکنون در زندان نظامی پایگاه دریایی کوانتیکو در ویرجینیا تحت حداکثر تدابیر امنیتی در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.
به علاوه ارتش آمریکا به این بهانه که منینگ ممکن است دست به خودکشی بزند، وی را در زنجیر نگهداری می‌کنند! منینگ در ارتباط با نشت ۷۲۰ هزار سند دیپلماتیک و نظامی، با ۳۴ مورد اتهام روبه روست.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای پوشاندن اختلافات گسترده داخلی ضمن تمجید از خدمات کراولی گفت که استعفای او را " با تاسف " می‌پذیرد.
کراولی گفته بود: "من ۲۶ سال در نیروی هوایی بودم. آنچه برای منینگ اتفاق افتاده مضحک، غیرسازنده و احمقانه است و من نمیدانم چرا وزارت دفاع این کار را میکند."