به گزارش افکارنیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام پس از ماه‌ها تنش و درگیری در خصوص گشایش دوباره این منطقه صنعتی مشترک انجام می‌شود.

این در حالی است که کمپانی‌های واقع در کره جنوبی از این اقدام دولت سئول تعجب کرده و گفتند که نیاز دارند تا در این خصوص به تفکر بپردازند. کره جنوبی روز پنجشنبه یک فرصت ۲۴ ساعته به پیونگ یانگ داد تا مذاکرات رسمی را در خصوص از سرگیری فعالیت مجدد منطقه صنعتی کائه سونگ بپذیرد و هشدار داد که اگر پیونگ یانگ این پیشنهاد را رد کند با اقدامات جدی رو‌به‌رو خواهد شد.

پس از آنکه یکی از مقام‌های ارشد نظامی کره شمالی این پیشنهاد را رد کرد و آن را یک اقدام ریاکارانه توصیف کرد، وزیر اتحاد مجدد دو کره اعلام کرد، سئول بدون هیچ گزینه‌ای تمام کارمندان باقی مانده خود را از این منطقه مشترک صنعتی خارج می‌کند.

این مقام مسئول کره جنوبی افزود: دولت سئول یک تصمیم اجتناب ناپذیر برای خروج تمامی کارمندان از این منطقه اتخاذ کرده است.

کره شمالی باید بازگشت ایمن پرسنل کره جنوبی را تضمین کند و از دارایی‌های کمپانی‌هایی که در این منطقه صنعتی سرمایه‌ گذاری کردند به طور کامل حفاظت کند.

پس از آنکه پیونگ یانگ در سوم آوریل سال جاری میلادی تصمیم گرفت تا دسترسی کره جنوبی را به این منطقه صنعتی مشترک مسدود کند شبه جزیره کره با دوره جدید از تنشها روبهرو شد. شش روز پس از این تاریخ، کره شمالی ۵۳ هزار تن از نیروهای خود را از این منطقه خارج و تمام فعالیتهای کارخانجات واقع در این ناحیه را به حالت تعلیق درآورد. این اقدام باعث خشم دولت سئول شد.