افزایش تلفات حادثه بنگلادش به ۳۲۵ قربانی

به گزارش افکارنیوز، دو صاحب شرکت تولید لباس در ساختمان فرو ریخته بنگلاش که تا کنون ۳۲۴ کشته برجا گذاشته به دلیل اهمال در رعایت مسائل ایمنی بازداشت شدند.

" شمس الحق توکو " وزیر کشور بنگلاش با اعلام این مطلب گفت: پلیس دو نفر با نام های " بازلس صمد " مدیر اجرایی شرکت و " رانا پلازا " و " محمدالرحمان تاپاش " رئیس این شرکت را در رابطه با ریزش ساختمان بازداشت کرده اند.

ساختمان هشت طبقه " رانا پلازا " در ۳۰ کیلومتری داکا، پایتخت بنگلادش، سه شنبه سوم اردیبهشت فروریخت. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که جستجو برای یافتن جان‌ باختگان و مجروحان این حادثه از لابه‌لای بقایای این ساختمان همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش ها نیروهای امدادی با دستگاه‌های حفاری و داوطلبان در کنار آنان اغلب با دست خالی آوار را به امید نجات‌ دادن بازماندگان حادثه جابه‌ جا می‌ کنند. ده ها هزار نفر از بستگان قربانیان در محل این حادثه تجمع کرده اند تا شاید خبری از بستگان خود که در زیر آور مانده اند بدست بیاورند.

حدود ۲۰۰۰ نفر در روزهای گذشته از زیر این آوار نجات داده شده‌اند که نیمی از آنان مجروح شده‌اند و نیمی دیگر صدمه‌ ای ندیده‌اند. گفته می شود بر خلاف هشدارهای قبلی درباره نا امن بودن این ساختمان، بیش از ۳۱۰۰ نفر در آن کار می‌ کرده‌اند که بیشترشان دوزندگان زن بوده‌اند.

یکی از مقامات آتش‌ نشانی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: صدای کسانی را که زیر آوار مانده‌اند، شنیده‌ایم. نمی‌توانیم آنها را به همین حال رها کنیم.

این بزرگ ترین ضایعه انسانی در بنگلادش از زمانی است که صنعت تولید پوشاک آن توسعه یافته است. پنج ماه پیش نیز در جریان یک آتش سوزی ۱۱۲ نفر کشته شدند و باعث شد خواستی عمومی برای بهبود سطح امنیت محیط کاری در بنگلادش شکل بگیرد.