همزمان با فراخوان جوانان جمهوري آذربايجان براي برگزاري تظاهرات ضددولتي در دانشگاه دولتي باکو، تدابير امنيتي در اين دانشگاه افزايش يافته است.

به گزارش افکار نیوز به نقل از شبکه پرس تی وی، جوانان مخالف دولت از طریق شبکه‌های اجتماعی بر برگزاری تظاهرات ضد دولتی در روز دوشنبه(۲۳ اسفند) در مقابل دانشگاه دولتی باکو تاکید کرده بودند، که پلیس این کشور به ‌منظور جلوگیری از برگزاری این تظاهرات، تدابیر امنیتی ویژه‌ای را اتخاذ کرد.

در همین حال پلیس باکو ضمن تجمع در محل برگزاری تظاهرات، مانع حضور خبرنگاران مقابل درب دانشگاه شد.

تورکال رستملو، فعال عضو کمیته جوانان جبهه خلق تاکید کرده است، احتمال آن می‌رود که جوانان فعال در شبکه‌های اجتماعی به منظور سردرگم ساختن پلیس، چنین فراخوانی را اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که برخی از منابع محلی از دستگیری چند دانشجو و تعطیلی زودهنگام کلاس‌های درس خبرداده‌اند.

صدها نفر از اعضاء و هواداران حزب مخالف و غرب‌گرای مساوات نیز روز شنبه(۲۱ اسفند) با برگزاری تظاهرات در باکو، استعفای دولت را خواستار شدند.

گفتنی است، در پی برگزاری این تظاهرات، نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در باکو، ۵۰ نفر از تظاهرکنندگان ضد دولتی را بازداشت کردند.

جمعی از جوانان این کشور روز جمعه نیز با بر برگزاری تظاهراتی در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های مترو باکو، شعار آزادی‌‌خواهی سر دادند که پلیس با حضور در محل و بازداشت ۴۳ نفر از تظاهرکنندگان، جمعیت معترض را متفرق ساخت.

همچنین منابع محلی گزارش داده‌اند که پلیس روز یکشنبه ۳۵ نفر از اعضای شاخه کلاسیک جبهه خلق را به‌اتهام برگزاری نشست غیر قانونی دستگیر کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس این حزب و یکی دیگر از اعضا همچنان در بازداشت به سر می‌برند، اما بقیه آزاد شدند.

شاخه اصلاح طلبان جبهه خلق نيز اعلام کرده است که پس از مشورت با پارلمان مردمي در باکو تظاهرات ضد دولتي برگزار خواهد کرد.