به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی ، روزنامه کانادايي تورنتور استار روز يکشنبه (۲۲ اسفند) به نقل از يک تيم پزشکي که به ليبي سفر کرده بود، گزارش داد: "نميتوانيد قربانياني را که ما ديديم تصور کنيد. اجسادي بودند که سر نداشتند. آنها شهرونداني بودند که خواهان حقوق خود بودند."

عبدالله شماسی، جراح مغز و اعصاب و از اعضای تیم چهارنفره پزشکی، گفت: " ما درباره افراد ۱۴ تا ۱۶ ساله‌ای صحبت می‌کنیم که سر آن‎ها کاملا ترکیده بود. شما نمی‌توانید وحشی‌گری این رژیم را تصور کنید. "

دکتر محمود دارت، از دیگر اعضای این تیم پزشکی گفت: " این سفر به لحاظ عاطفی و ذهنی تحلیل‌برنده بود. برای همه اعضا خسته‌کننده بود، زیرا هیچ کدام از ما انتظار این همه جنایت را نداشتیم. "

اکنون نزدیک به یک ماه از آغاز قیام مردم لیبی علیه رژیم ۴۲ ساله معمر قذافی می‌گذرد.

شهروندان لیبی با کمترین تجهیزات نظامی در برابر ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی لیبی مقاومت می‌کنند.

دکتر شماسی در ادامه تشریح کرد که چگونه نیروهای وفادار به قذافی از آمبولانس‌ها برای حمله به مردم استفاده می‌‌کنند.

وی گفت: " تصور کنید فردی مجروح منتظر کمک است، آمبولانس می‌آید و زمانی که در آمبولانس باز می‌شود فردی با اسلحه بیرون می‌آید و فرد مجروح را می‌کشد. "

به گفته اعضای این تیم پزشکی، با وجود کشتارهای هر روزه، مردم لیبی هنوز امید زیادی به سرنگونی رژیم معمر قذافی دارند.

این پزشکان با اعلام این که مردم لیبی از کمبود تیم پزشکی، دارو و فضای کافی در بیمارستان‌ها رنج می‌برند، از جامعه جهانی خواسته‌اند که از این مردم حمایت کنند.


این تیم پزشکی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است ممنوعیت پرواز را علیه رژیم لیبی اعمال کند.

بر اساس گزارش گروههاي فعال حقوق بشر، از آغاز خيزش مردمي ليبي و آغاز درگيريها بين نيروهاي دولتي و انقلابيون تاکنون بيش از ۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند.