به گزارش افکارنیوز، به نظر می‌رسد تحرکات نظامی کشورهای‌ همجوار سوریه حکایت از این دارد که این کشورها درپی تدارک حمله‌ای نظامی به این کشور هستند، به ویژه آنکه گروه‌های تروریستی و افراد مسلح مورد حمایت طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی سوریه موفق نشدند اهداف مورد نظر این طرف‌ها را در سوریه محقق کنند.


به نظر می‌رسد ناکامی و شکست طرف‌های توطئه‌کننده علیه سوریه، آنها را واداشته تا با دستاویز قرار دادن استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی زمینه را برای اقدام نظامی علیه سوریه فراهم کنند.


منابع مطلع به نقل از گزارش‌های اطلاعاتی و شاهدان افشا کردند که گروه‌های نظامی آمریکایی و انگلیسی به صورت متوالی و مستمر در حال ورود به سرزمین‌های اشغالی[اسرائیل]، اردن و ترکیه هستند تا در کنار نظامیان رژیم صهیونیستی آماده اقدام نظامی علیه سوریه شوند و بهانه این دخالت نظامی را تعامل با سلاح‌های شیمیایی سوریه و مراکز انبار و نگهداری آنها و کنترل این سلاح‌ها قرار دهند.


این منابع در این ارتباط توضیح دادند که گروه‌های ویژه مبارزه و مقابله با سلاح‌های نامتعارف آمریکایی وارد اسرائیل شده و به طور مشخص در یکی از پایگاه‌های نظامی صحرای نقاب در جنوب سرزمین‌های اشغالی مستقر شده‌اند و انتظار می‌رود که این نیروها با «گردان ۷۶» ارتش رژیم صهیونیستی که متخصص در جنگ‌های نامتعارف است، همکاری داشته باشند.


منابع مذکور می‌گویند که یکی از وظایف گردان ۷۶ رژیم صهیونیستی در صورت آغاز حمله نظامی به سوریه، حمایت و پشتیبانی از گروه‌های ویژه چند ملیتی و ارائه حمایت‌های لجستیکی به یگان‌های جنگی است.


این منابع به این نکته اشاره کردند که این گروه‌ها و کارشناسان نظامی از اتاق عملیات نظامی مشترکی هدایت و رهبری خواهد شد که قرار است، از میان فرماندهان نظامی آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی تشکیل شود و بحثدرباره تشکیل این اتاق فرماندهی و توافق برسر آن طی هفته‌های گذشته انجام شده و به پایان رسیده است.


منابع فوق الذکر می‌گویند: شمار نظامیان آمریکایی که هم اکنون در اسرائیل و ترکیه و اردن حضور دارند، به ۸۰۰ نفر با ساز و برگ و تجهیزات کامل نظامی‌ می‌رسد و نیمی از این تعداد نیز نظامیان انگلیسی هستند و قرار است، در این اقدام نظامی ترکیه تلاش‌ها و اقدامات میدانی بزرگی انجام دهد.


این درحالی است که اسرائیل طی سال گذشته میلادی مانور مشترکی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با آمریکا در خصوص نحوه تعامل و برخورد با سلاح‌های نامتعارف برگزار کرد.


در همین ارتباط منابع آگاه در گفت‌وگو با «المنار» تاکید کردند که اسرائیل از سال ۲۰۰۸ میلادی درحال فراگیری و آموزش نحوه مقابله با سوریه در جنگ آینده است و این تمرین‌ها و آموزش‌ها در سال ۲۰۰۹ روند رو به رشدی داشت، اگرچه در آن زمان تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی برای حل اختلاف بین سوریه و رژیم صهیونیستی در جریان بود.


به عبارت دیگر اکثر نقشه‌های نظامی که امروز به اجرا گذاشته می‌شوند، رهاورد تمرین‌ها و آموزش‌های چندین ساله و به شکلی اساسی مبتنی بر نتایج جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی هستند.


گزارش‌های صهیونیستی تاکید می‌کنند که عدم حضور سوریه در این جنگ و کنترل خود به معنای عدم حضور و غیبت وی از عرصه درگیری‌های جاری بین اسرائیل و حزب الله نبود، بلکه سوریه در تمام طول مدت جنگ با کمک‌های نظامی و اطلاعاتی خود بزرگترین حامی حزب الله به شمار می‌آمد.


این منابع به نقل از دیپلماتهای آمریکایی تاکید میکنند که رویاروییهای نظامی آینده تنها سوریه را شامل نخواهد شد، بلکه حزب الله را نیز دربرخواهد گرفت و این موضوعی است که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سفر اخیر باراک اوباما به تلآویو درباره آن به توافقاتی دست یافتند.