مقامات دولت ژاپن اعلام كردند كه اوايل صبح امروز رأكتور شماره ۲ نيروگاه "دائيچي " فوكوشيما منفجر شد و اين سومين رأكتور هستهاي ژاپن محسوب ميشود كه طي ۴ روز اخير منفجر شده است.

به گزارش شبکه " بی‌بی‌سی "، با انفجار رأکتور سوم نگرانی‌ها از نشت مواد هسته‌ای در سراسر ژاپن افزایش یافته است و " نائوتو کان " نخست‌وزیر ژاپن مردمی را که در ۳۰ کیلومتری از نیروگاه زندگی می‌کنند، وادار کرده تا در خانه‌های خود بمانند.

روز گذشته پس از وقوع انفجار در رآکتور ۱ نیروگاه هسته‌ای ژاپن، انفجار دومی در رآکتور ۳ نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به وقوع پیوست.

به گفته مقامات دولت ژاپن، این انفجار یک روز پس از انفجاری که رآکتور ۱ نیروگاه هسته‌ای ژاپن را مورد هدف قرار داد، رخ داده است.

آژانس امنیت هسته‌ای ژاپن اعلام کرد که دلیل این انفجار تولید هیدروژن بوده است و مقامات دولت ژاپن نیز اعلام کرده‌اند که هسته‌ رآکتور مذکور هنوز دست‌نخورده باقی‌مانده؛ زیرا تمامی مقامات دولت ژاپن تلاش کرده‌اند تا نگرانی‌ها از نشت رادیواکتیو را کاهش دهند.

از روز جمعه تاکنون، تکنسین‌ها در تلاش هستند تا رآکتورهای نیروگاه ۱ فوکوشیما را خنک نگاه دارند زیرا از روز جمعه که زمین‌لرزه شدیدی در ژاپن به وقوع پیوست، انفجاری نیز در نیروگاه هسته‌ای ژاپن روی داد که منجر به نشست مواد هسته‌ای شد.

روز شنبه رسانه‌های دولتی ژاپن از وقوع انفجار در یکی از چهار ساختمان مربوط به نیروگاه‌های هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن که در زلزله روز جمعه به شدت آسیب دیده بود، خبر دادند.

برخي منابع خبري علت اين انفجار را آسيب ناشي از زمينلرزه در سيستم خنككننده رآكتور اين نيروگاه اعلام كردهاند.