به گزارش افکارنیوز،سعيد شهابي عضو"نهضت آزادي بحرين" در انگليس، در گفتوگو با شبکه پرس تيوي تاکيد کرده است، آن چه امروز شاهد آن هستيم، اعلام جنگ عليه مردمي غيرنظامي است که با برگزاي تظاهرات مسالمتآميز خواهان تعيين سرنوشت خود هستند.

وی افزود، مطابق گفته احزاب سیاسی مخالف در بحرین، ادامه تهاجم و حضور نظامی عربستان سعودی در این کشور تنها به مثابه اعلام جنگ علیه بحرین است.

شهابی تصریح کرد، اوضاع نه تنها برای مردم بحرین، بلکه برای تمامی اعضای شورای همکاری‌ خلیج فارس بسیار تاسف‌بار است، زیرا این شورا باید حامی منافع کشورهای عضو باشد نه این که با لشکرکشی نظامی به دیگر کشورها یورش آورد.

عضو برجسته نهضت آزادی بحرین اظهار داشت، بسیار تعجب‌آور است که بزرگ‌ترین کشور عضو این شورا به کشور کوچکی همچون بحرین هجوم می‌آورد و دیگر کشورهای عضو نیز از این تهاجم حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد، براساس منشور شورای همکاری‌ خلیج فارس، کشورهای عضو تنها در برابر تهاجم و یا حمله نظامی کشورهای خارج از اعضای این شورا می‌توانند از اعضا، درخواست کمک نظامی کنند.

شهابی در پایان گفت: " درباره بحرین، اوضاع متفاوت است و ما مورد هجوم کشور خارجی واقع نشده بودیم و مشکلات روزهای اخیر در بحرین مسال داخلی است که باید در داخل کشور نیز حل و فصل شود. "

گفتنی است، به دنبال درخواست کمک دولت منامه به منظور سرکوب اعتراضات گسترده مردمی در بحرین، عربستان سعودی، کویت، امارت متحده عربی، عمان و قطر به‌عنوان کشورهای عضو شورای همکاری‌‌ خلیج فارس، روز گذشته نیروهای نظامی خود را در حمایت از رژیم سنی منامه به این کشور اعزام کرده‎اند.

ده‌ها هزار نفر از مردم بحرین از اواسط ماه گذشته میلادی(فوریه) با الهام از انقلاب‌های تونس و مصر، با هدف پایان دادن به دو دهه حکومت خاندان پادشاهی آل خلیفه در این کشور، در خیابان‌های منامه تظاهرات کرده‌اند.

دستکم۷ تن از معترضان مخالف رژيم بحرين در جريان تظاهرات مسالمتآميز مردمي که با اقدامات سرکوبگرانه نيروهاي دولتي به خشونت انجاميده، کشته شدهاند.