به گزارش سرویس بین الملل افکارنیوز به نقل ازپرس تي وي، شوراي روابط اسلامي- امريکايي اعلام کرده است مسلمانان امريکايي بهويژه در مساجد تحت نظر قرار دارند.

هدف دولت امریکا از اجرای این برنامه جاسوسی که اطلاعاتی را نیز در مورد مسلمانان جمع‌آوری می‌کند، این است که همه سازمان‌های اجرایی ایالتی و محلی اطلاعات خود را به اف بی آی ارائه دهند؛ زیرا این سازمان مسئول تحقیق و بررسی در خصوص تروریسم است.

افزون بر این، شورای روابط اسلامی - امریکایی از این امر نگران است که مربیان استخدام‌شده توسط برخی سازمان‌های اجرایی، دیدگاه‌های افراطی در خصوص اسلام و تررویسم دارند و حتی مسئولان اف بی آی و سازمان جاسوسی مرکزی امریکا موسوم به سیا نیز اذعان دارند که این امر نتیجه مخربی در بر دارد.

ابراهیم هوپر، از شورای روابط اسلامی - امریکایی در این مورد گفت: " وقتی مأموران اجرای قانون توسط افرادی متعصب و ضداسلام آموزش می‌بینند، باید منتظر تأثیر مخرب آن باشید ".

امام جمعه مسجد ویرجینیا یکی از هزاران مسلمان امریکایی است که دولت امریکا در مورد آن‌ها اطلاعات جمع‌آوری می‌کند. وی مشکوک است که تلفن‌اش شنود می‌شود و می‌گوید در فهرست تحت مراقبت دولت قرار دارد.

بر اساس این گزراش، برنامه جاسوسی دولت امریکا از جامعه مسلمانان این کشور در حالی اجرا می‎شود که ممکن است بسیاری از مسلمانان حتی متهم به ارتکاب جرمی نباشند.

هوپر افزود: " مسلمانان امریکایی اکنون دیگر می‌دانند که وقتی به مسجد بروند تحت‌نظر هستند و مورد جاسوسی قرار می گیرند. "

وی در ادامه تصریح کرد: " به نظر من مردم باید بدانند این اقدام تنها بر مسلمانان امریکایی تاثیر نخواهد گذاشت؛ بلکه زندگی همه مردم را متاثر می‌کند. "

پیتر کینگ، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نمایندگان امریکا، اخیرا در مجلس نمایندگان این کشور جلسه استماع بحثبرانگیزی در خصوص افراطی‌گرایی مسلمانان در امریکا برگزار کرد.

هوپر با اشاره به اظهارات روز پنجشنبه کینگ تصریح کرد که سخنان وی در این نشست چیزی جز اتهامات نادرست در رابطه با شورای اسلامی امریکایی نبود.

بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر در امریکا حدود چهار هزار سازمان محلی، ایالتی و ملی با مسئولیت‌هایی در زمینه ضدتروریسم به وجود آمد.

از زمان تهاجم امریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم، روش‌های مورد استفاده این کشور در این کشور جنگ زده به ابزار جاسوسی در دست سازمان‌های اجرایی امریکا تبدیل شده است.

در حاليکه باراک اوباما رئيس جمهور امريکا، از رويکرد محلي خود به عنوان راهکاري براي مبارزه با تروريسم دفاع ميکند، مقامات امنيتي اين کشور نيز ميگويند اکنون بيش از هر زمان ديگري لازم است تا آن دسته از شهروندان امريکايي که براي حملات خشونتبار برنامه ريزي ميکنند، شناسايي شوند.