رهبر ليبي نسبت به موضع كشورهاي اروپايي در قبال حوادث اين كشور ابراز نااميدي كرده و تاكيد كرد كه به وي خيانت شده است.

به گزارش ایسنا معمر قذافی، رهبر لیبی در گفت‌وگو با روزنامه ایل ژورنال ایتالیا اظهار داشت: ‌ کسانی که با من مبارزه می‌کنند، شکست خواهند خورد. ملت لیبی در کنار من ایستاده است.

وی در ادامه افزود: کسانی که با نظام حاکم مبارزه می‌کنند، امید خود را از دست داده‌اند. در مقابل این افراد دو گزینه وجود دارد، یا فرار کنند و یا تسلیم شوند.

قذافی همچنین مدعی شد: ‌ این افراد ترویست‌هایی هستند که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص خطر جاری شدن حمام خون در شهرهای بزرگی که در دست انقلابیون است، عنوان داشت: ‌ باید با تروریسم مبارزه کرد. به همین خاطر ما به سرعت پیش می‌رویم تا از به وقوع پیوستن کشتارها جلوگیری کنیم.

قذافی همچنین تاکید کرد: چنانچه آنها تسلیم شوند، هرگز آنها را نمی‌کشیم. به نیروهای امنیتی دستور داده شده است تا آنها را محاصره کنند.

رهبر لیبی همچنین انجام مذاکرات با مردم انقلابی این کشور را بعید خواند.

وی در ادامه افزود: ‌ با چه کسانی مذاکره کنیم؛ با افرادی که با اسامه بن لادن، رهبر القاعده در ارتباط هستند؟ این مساله ممکن نیست. آنها خود به مذاکره اعتقادی ندارند و تنها به کشتن فکر می‌کنند.

قذافی همچنین تاکید کرد: ‌ جامعه بین‌المللی از حوادثکنونی لیبی خبر ندارد. ملت با من است و بقیه تبلیغات رسانه‌ای است.

وی در ادامه افزود: ساکنان بنغازی از این افراد می‌ترسند. ما باید ساکنان این منطقه را آزاد کنیم. مردم این مساله را از ما خواسته‌اند.

رهبر لیبی همچنین نسبت به موضع کشورهای اروپایی در قبال مسائل لیبی به ویژه ایتالیا ابراز ناامیدی کرده و عنوان داشت: من نسبت به این مواضع شوکه شدم. چنین اقداماتی به توافقنامه‌های امنیتی مشترک لطمه می‌زند.

وی در ادامه افزود: احساس می‌کنم که به من خیانت شده است. نمی‌دانم به سیلویو برلوسکنی، رئیس جمهوری ایتالیا که نزدیکترین هم‌پیمان غربی من بود، چه بگویم.

قذافی تاکید کرد: من با ایتالیا همچنان در ارتباط هستم اما با برلوسکنی ارتباطی ندارم. من از وی ناامید شده‌ام.

وی در ادامه افزود: امیدوارم ملت لیبی در روابط اقتصادی، ‌ مالی و امنیتی خود با جهان غرب بازنگری کند.

قذافی همچنین تاکید کرد: ایجاد منطقه پرواز ممنوع به وحدت مردم لیبی منجر می‌شود.

وی درخصوص به رسمیت شناختن شورای انتقالی لیبی در بنغازی از سوی فرانسه اظهار داشت: نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه از اختلالات روانی رنج می‌برد.

قذافی همچنین تاکید کرد: تهدید کشورهای اروپایی علیه دولت من تاثیرات منفی بر روابط ما با رهبران اتحادیه اروپا می‌گذارد.
Bookmark and Share
X Share
Google Reader Stumble Upon Delicious Cloob
Facebook Twitter Digg