درگیری بین نظامیان افغان و پاکستانی

به گزارش افکارنیوز، تلویزیون «لمر» افغانستان به نقل از مقامات امنیتی افغان در شرق افغانستان گزارش داد که این درگیری شب گذشته آغاز شد و تا بامداد امروز ادامه داشت.

بر اساس این گزارش، نیروهای افغان توانستند پاسگاه‌های مرزی نیروهای پاکستانی را در منطقه «گوشته» ولایت ننگرهار در جنوب‌شرق افغانستان تصرف کنند.

در همین حال «فریدون مهمند» نماینده ولایت ننگرهار در پارلمان افغانستان اعلام کرد که در این درگیری از اسلحه سنگین و سبک استفاده شد.

وی تصریح کرد که نخست نیروهای پاکستانی نیروهای افغان را هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده و سپس نظامیان افغان از خود دفاع کردند.

«تلویزیون‌یک» افغانستان نیز به نقل از «محمدایوب حسین‌خیل» فرمانده ارشد پلیس مرزی در شرق افغانستان گزارش داد که درگیری بین نظامیان افغان و پاکستانی ساعت چهار بامداد امروز به وقت محلی پایان یافت.

وی نیز تأیید کرد که در این درگیری هفت نظامی پاکستانی و یک سرباز افغان کشته و ۳ پلیس مرزی افغان زخمی شدند.

از سوی دیگر منابع خبری در شبکه‌های اجتماعی افغانستان نیز گزارش دادند که در درگیری بین نیروهای افغان و پاکستانی، پنج پاسگاه نیروهای پاکستانی به تصرف نظامیان افغان درآمد.

همچنین ادعا می‌شود که در این درگیری یک بالگرد نیروهای پاکستانی نیز سقوط کرده و دروازه‌ای که توسط نظامیان پاکستانی در منطقه گوشته نصب شده بود تخریب شده است.

شورای امنیت ملی افغانستان ماه گذشته به نهادهای امنیتی این کشور دستور داد که برای برچیدن پاسگاه‌های نیروهای پاکستانی در منطقه گوشته ولایت ننگرهار، فوری اقدام کنند.

پس از تصمیم شورای امنیت ملی افغانستان، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ۲ هفته پیش اعلام کرد که تمامی گزینه‌ها را برای عملی شدن این تصمیم روی دست دارند.

همچنین سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز گذشته نیز اظهار امیدواری کرد که پاکستان به تعهدات خود در خصوص حل مشکلات مرزی عمل کند.

دولت افغانستان ادعا دارد که نیروهای پاکستانی در این اواخر با ورود به خاک افغانستان، در منطقه گوشته ولایت ننگرهار پاسگاه‌های امنیتی احداثکرده‌اند.

این موضوع در نشست ۳ جانبه افغانستان، پاکستان و آمریکا که هفته گذشته در بروکسل برگزار شده بود، نیز مطرح شد.