چرا دولت سوریه ورود بازرسان به تمام خاک سوریه را نپذیرفت؟

به گزارش افکارنیوز، به تازگی موج جدیدی علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده مجدد از سلاح شیمیایی در رسانه‌های غربی - عربی شروع به کار کرده تا از این طریق برای بشار اسد حاشیه سازی کرده و به این بهانه کمک‌های نظامی خود را افزیش داده و جلوی پیشرفت‌های ارتش سوریه را بگیرند.

طی چند ماه گذشته بارها خبر سلاح شیمیایی در سوریه در رسانه‌های جهان منتشر شده که خبرسازترین آنها به کارگیری سلاح شیمیایی در ۱۹ مارس گذشته در حومه حلب بود که دولت سوریه اولین واکنش را نشان داد و از سازمان ملل خواست تا درباره سلاح شیمیایی در حلب تحقیق کند.

[عمران الزعبی، وزیراطلاع رسانی سوریه: در پی شلیک یک موشک شیمیایی به حومه حلب، دولت سوریه با ابراز نگرانی نسبت به این اقدامات تروریستی از سوی مخالفان از جامعه جهانی خواست تا نسبت به این امر واکنش جدی نشان دهند.]
[وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید مجدد بر بیانیه ژنو به عنوان راهکار بحران سوریه از سازمان ملل خواست که به درخواست دمشق برای اعزام تیم حقیقت یاب درباره کاربرد سلاح شیمیایی از سوی گروههای مسلح در حلب پاسخ مثبت دهد.


جنایت شیمیایی در حومه حلب

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و احمد اوزومچو، مدیر کل سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی طی گفتگویی نگرانی عمیق خود را از گزارش‌های مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اعلام کردند.

بان کی‌مون گفت که استفاده از این سلاح‌ها از سوی هر طرف که باشد جنایتی مایه انزجار است. و دستور رسیدگی سریع به این پرونده را داد.

پس از درخواست جهانی برای پیگیری موضوع سلاح شیمیایی درسوریه، بان‌کی‌مون دستور ورود بازرسان سازمان ملل و بازدید از تمام خاک سوریه را داد و خواستار پیگیری کل سلاح‌های شیمیایی در این کشور شد؛ که این موضوع با مخالفت شدید دولت سوریه همراه بود.

وزارت امور خارجه سوریه با پاسخ به درخواست دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اعزام کارشناسان این سازمان برای تحقیق در مورد امکان استفاده از سلاح شیمیایی در خاک سوریه اعلام کرد: دمشق هیچگاه اجازه نخواهد داد تا این امر رخ دهد و ورود بازرسان سازمان ملل و بازدید آنها از تمام خاک سوریه را نمی‌پذیرد.

پس از مخالفت دولت سوریه، دور جدید فضاسازی رسانه‌ای بر علیه سوریه آغاز شد و خیلی از کشورها با همین بهانه به تروریست‌های سوریه کمک نظامی کردند و حتی دولت سوریه که خود در ابتدا از سازمان ملل درخواست رسیدگی کرده بود را به عنوان عامل این ماجرا معرفی کردند.


چرا دولت سوریه ورود بازرسان به تمام خاک سوریه را نپذیرفت؟

اما چرا بشار اسد با ورود بازرسان به تمام خاک سوریه مخالفت کرد؟ آیا دولت سوریه از درخواست خود عقب‌نشینی کرد؟ چرا سازمان ملل خواستار ورود بازرسان خود به تمام نقاط سوریه شد؟ ماجرای جنایت حلب کجای پازل بازرسان قرار داشت؟ پشت پرده حضور بازرسان در سوریه چیست؟

با نگاهی کلی به عراق می توان دریافت که همه جنجالهایی که درباره موضوع سلاح شیمیایی در سوریه به راه افتاده است بهانه ای برای دخالت در این کشور مشابه آنچه درباره عراق انجام شد، است.

دولت سوریه به صراحت اعلام کرده است که سلاح شیمیایی در اختیار دارد اما هیچ گاه در برابر تروریست‌های داخلی استفاده نکرده و نخواهد کرد؛ و فقط برای جلوگیری از ورود نیروهای خارجی به این کشور در اختیار دارد.



پس از آنکه سوریه از سازمان ملل درخواست رسیدگی به این پرونده کرد، غربی‌ها و آمریکا سعی کردند از موقعیت به وجود آمده بیشترین بهره برداری را نمایند.

بازی غربی‌ها دو دلیل داشت::
۱ - غربی‌ها می دانستند که این کار تروریست‌های سوری است و دولت اسد چنین کاری نمی‌کند از این رو، دیگر به صورت علنی نمی‌توانستند به معارضان سوری کمک کنند زیرا وجه ضد ترورریستی! خود در اذهان عمومی را خراب می‌کرد.
۲ - با این کار پرونده سلاح شیمیایی که بارها دولت سوریه به صراحت اعلام کرده بود را مطرح کرده و پرونده جدید برای این کشور باز نموده و در انتها جنایت حلب نیز به گردن دولت سوریه انداخته؛ درحالی که بشار اسد تمامی مدارک را در اختیار سازمان ملل قرار داده بود و حتی اجازه ورود بازرسان به حلب نیز داده شده بود.

با این بازی هم غربی‌ها کمک به تروریست‌ها را قطع نخواهند کرد و هم بشار اسد محکوم خواهد شد و حتی اگر تروریست‌ها نیز در حلب محکوم شوند بازهم با باز شدن پرونده سلاح‌های شیمیایی در سوریه آنان از نظر اذهان عمومی بی‌گناه محسوب خواهند شد.


گزارش که رسانه‌های غربی سانسور کردند / چرا مستندات دولت سوریه مبنی بر استفاده تروریست‌های سوری از سلاح‌های شیمیایی منتشر نشد؟

جریدة الاوسط من الکندا مستنداتی درباره استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریست‌های سوری منتشر کرد که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم.

این رسانه عربی، با مصاحبه یک کارخانه‌دار سوری اسناد جدیدی بر علیه تروریست‌های سوری منتشر کرد.



رئیس کارخانه کلر حلب که خود مخالف حکومت اسد است در گفتگو با جریدة الاوسط من الکندا گفت: من به چند تن از رهبران گروه جبهة النصره بدهکار بودم و تا چند وقت از آنها مهلت گرفتم اما آنان پس از مدتی به کارخانه من حمله کردند و بالاتر از طلبشان از کارخانه من مواد بردند. کارخانه من تنها کارخانه کلر در حلب می باشد.

[کلر یکی از اصلی ترین مواد برای درست کردن سلاح شیمیایی محسوب می‌شود] تنها چند روز پس از حمله به کارحانه کلر حلب، خبر حمله شیمیایی به یکی از روستاهای طرفدار اسد منتشر شد.

جالب آنجاست هیچ یک از مقامات سازمان ملل و حتی رسانههای غربی به اظهارات رئیس کارخانه کلر حلب تاکنون واکنشی نشان نداند!