به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، نماینده مستعفی فراکسیون الوفاق در پارلمان بحرین فاش کرد طرح گفتگو از سوی ولیعهد بحرین توطئه ای مشترک از سوی آل خلیفه و آل سعود برای سرکوب مردم بحرین بوده است.

توطئه مشترک آل خلیفه و آل سعود علیه ملت بحرین

" عبدالجلیل خلیل " اظهار داشت: در حالی که ولیعهد بحرین تمایل خود را دو روز قبل برای گفتگو اعلام کرده بود، اما شب هنگام شهروندان بحرینی از ورود نیروهای سعودی و اماراتی به کشورشان شوکه شدند و حمله شبه نظامیان مسلح در لباس غیرنظامی به برخی از روستاها آغاز شد و آنها به سوی مردم تیراندازی کردند.

وی گفت: این اقدامات بیانگر توطئه آشکار رژیم حاکم در قالب طرح گفتگو با معترضان و مخالفان و استفاده از آن به عنوان دستاویزی برای حمله و کشتار گسترده و وحشیانه مردم بحرین است.

خلیل افزود: به دنبال ورود نیروهای سعودی و اماراتی به بحرین، صبحگاه، این نیروها رهسپار منطقه الستره که حاوی چندین روستا است، شدند و آنجا را از هوا به وسیله بالگردها و نیز از زمین محاصره کردند و سپس یورش وحشیانه به این روستاها صورت گرفت.

وی تصریح کرد: حمله به منطقه الستره نماد بارز وحشیگری و بربریت است به طوری که تاکنون ۳۰۰ نفر در جریان آن زخمی شده اند که حال ۵۰ نفر از آنها وخیم است.

نماینده مستعفی فراکسیون الوفاق در پارلمان بحرین بر غیرقانونی و نامشروع بودن ورود نیروهای سعودی واماراتی به بحرین برای مشارک در سرکوب مردم و معترضان تاکید کرد.

خلیل اظهار داشت: آنها در حالی توافقنامه دفاع مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به " سپر جزیره " را بهانه می کنند که جنبش اعتراضی بحرین مسالمت آمیز بوده و از سلاح و خشونت استفاده نکرده اند و جهان شاهد این مسئله است به همین دلیل دخالت خارجی علیه ملت بحرین غیرقابل قبول است.


نماینده مستعفی فراکسیون الوفاق در پارلمان بحرین بر غیرقانونی و نامشروع بودن ورود نیروهای سعودی واماراتی به بحرین برای مشارکت در سرکوب مردم و معترضان تاکید کرد.

خلیل اظهار داشت: آنها در حالی توافقنامه دفاع مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به " سپر جزیره " را بهانه می کنند که جنبش اعتراضی بحرین مسالمت آمیز بوده و از سلاح و خشونت استفاده نکرده اند و جهان شاهد این مسئله است به همین دلیل دخالت خارجی علیه ملت بحرین غیرقابل قبول است.

نماینده مستعفی فراکسیون الوفاق در پارلمان بحرین تاکید کرد که ملت بحرین برای حقوق قانونی خود و ایجاد کشوری دموکراتیک بپا خاسته اند از این رو حاکمان عرب نیز باید مانند ملتهای مختلف جهان به آنها یاری برسانند.

واکنش آیت الله سیستانی به اشغال بحرین

آیت الله سیستانی مرجع عالی اکثریت مردم عراق به جنایتهای رژیم بحرین و نیروهای سعودی ضد مردم و تظاهر کنندگان این کشور واکنش نشان داد.

آیت الله سید علی سیستانی، توقف خشونتهای رژیم آل خلیفه ضد مردم بی دفاع بحرین را خواستار شد.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: حمایت غربی ها، عربستان و امارات از دیکتاتور بحرین و قتل عام این کشور برای آنان گران تمام خواهد شد و مردم منطقه آن را تحمل نمی کنند.

این مرجع تقلید در جلسه امروز درس خارج خود در مسجد اعظم قم، این اقدامات را فاجعه ای عجیب و وحشتناک توصیف کرد و افزود: غربیها که سالیان دراز با شعار دموکراسی و حاکمیت مردم یقه چاک کردند امروز با قیام مردم منطقه کاملاً تغییر جهت داده و حامی دیکتاتور شده اند.

آیت الله مکارم شیرازی حرکت ملتهای منطقه را دموکراسی واقعی دانست و تأکید کرد: دموکراسی و حقوق بشر مورد نظر غربیها حفظ منافع آنان توسط دیکتاتورهای منطقه است.

آیت الله مکارم شیرازی فرستادن نیروی نظامی از عربستان و امارات به بحرین برای قتل عام مردم بی دفاع این کشور را بسیار عجیب خواند و خطاب به سران این کشورها گفت: مردم منطقه تحمل نمی کنند و پاسخ شما را می دهند، این کار برایتان گران تمام می شود، خودتان را از این معرکه کنار بکشید.

این مرجع تقلید توجیه حکام عربستان و امارات برای ارسال نیرو به بحرین را بر مبنای پیمان دفاعی، غیرقابل پذیرش دانست و افزود: آیا معنای این پیمان این است که به قتل عام ملت خود که خواسته مشروع دارندو حکومت مردمی می خواهندکمک کنید؟ این منطق را هیچ کودکی می پذیرد؟

وی با اشاره به فرارسیدن سال نو بر پرهیز از خرافات، تجمل و تشریفات و توجه به جنبه های انسانی، اخلاقی و اسلامی نوروز تأکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اگر عید جنبه خرافی پیدا کند مورد تأیید اسلام نیست اما جنبه های مثبت آن نه تنها مخالف اسلام نیست بلکه اسلام طرفدار اینهاست.

وی با ابراز تأسف از زلزله ژاپن کمک به همنوع را دستور اسلام برشمرد و افزود: این حادثه درس عبرت برای همه انسانهاست که هیچ وقت مغرور نشوند و در مسیر حق حرکت کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در بیانیه ای درباره لشگرکشی عربستان سعودی و امارات عربی متحده به بحرین هشدار داد.

در بیانیه این مرجع تقلید، بیداری و نهضت اسلامی مردم در کشورهای عربی از حوادثبسیار مهم تاریخ معاصر عنوان شده و آمده است: این حرکت آزادی خواهانه از تونس آغاز شد و به سرعت منطقه را فرا گرفت و سپس مصر، یمن، لیبی و بحرین زیرپوشش این ندای اسلام خواهی و استعمار ستیزی قرار گرفتند.

آیت الله صافی در این بیانیه تصریح کرده است: این حرکت آزادی خواهانه، سران استعمار مخصوصاً آمریکا را که با حکام مزدور و حمایت آنان، جهان عرب را زیر امپراطوری خود قرار داده اند و بر ثروت های طبیعی این کشورها تسلط داشته اند به چاره جویی مزورانه و مداخله گری بر انگیخته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: از نظر مردم دنیا، سقوط قذافی دیکتاتور در همان روزهای اول انقلاب مردم لیبی مسلم بود اما این جرثومه خیانت به اسلام با کمک های آشکار و پنهان استعمار، مردم لیبی را شب و روز از زمین و هوا قتل عام می کند.

آیت الله صافی گلپایگانی در بیانیه خود افزوده است: همچنین آمریکا و سران استعمار با انقلاب بحرین که صد در صد بر سلطه غرب و آمریکا پایان می بخشید به مقابله پرداختند و به وسیله حکومت های همسایه بحرین وارد عمل شدند و نیروهای نظامی این حکومت ها را به این کشور گسیل داشتند تا انقلاب مردمی را سرکوب کنند و سلطه آمریکا را بر این کشور استمرار دهند.

در بخش دیگری از بیانیه آیت الله صافی آمده است: ما از حکام سعودی که خود را مسلمان و حامی مسلمانان می دانند سئوال می کنیم که همکاری نزدیک به یک قرن شما با استعمار انگلیس و آمریکا چه وقت پایان می پذیرد؟ چرا به خود نمی آیید و به عزت و استقلال اسلامی

بر نمی گردید؟ جهان اسلام به خصوص کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق گرفتار برادرکشی و قتل عام های همه روزه است و دنیا می داند منبع و مصدر آن کجاست، آیا اسلام به شما اجازه داده که ظالم را در برابر مظلوم حمایت کنید؟ آیا نمی دانید که حکومت آل خلیفه با افراد معدودی، مسلمانان بحرین اعم از شیعه و سنی را از همه حقوق خود محروم نموده است؟

در بخش پایانی این بیانیه تاکید شده است: مسلمانان در تمام دنیا تصمیم گرفته اند که مجد و عظمت دیرین را تجدید و بیگانگان را از کشورهای اسلامی بیرون کنند، چنانکه بن علی و مبارک را بیرون انداختند.


آیت الله سبحانی نیز امروز در درس خارج در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: برخی از کشورهای اسلامی به جای دفاع از مظلوم از ظالم دفاع می کنند و سازمان کنفرانس اسلامی نیز هیچ واکنشی در دفاع از مردم مظلوم بحرین نشان نمی دهد.

وی همچنین با اشاره به روزهای آخر سال و نزدیک شدن به ایام عید و آغاز مسافرت های نوروزی از طلاب حوزه علمیه خواست در کنار دید و بازدیدهای نوروزی مسئله امر به معروف و نهی از منکر را در بین خانواده و خویشان خود فراموش نکنند تا این فریضه الهی در هیچ زمان و تحت هیچ شرایطی تعطیل نشود.