طفره رفتن آمریکا از به رسمیت شناختن رئیس جمهور جدید ونزوئلا

به گزارش افکارنیوز، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته(جمعه) با طفره رفتن از اینکه آیا دولت واشنگتن «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری جدید ونزوئلا را به رسمیت خواهد شناخت یا خیر، اعلام کرد که انتخاب سران ونزوئلا در انتخابات قانونی به مردم ونزوئلا بستگی دارد.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که گزارش ها نشان می دهد که اصول اساسی حقوق بشر، دموکراسی، آزادی مطبوعات و آزادی تجمعات در ونزوئلا بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور لحاظ نشده اند.

مادورو در انتخابات ریاست جمهوری تاریخ ۱۴ آوریل سال جاری ونزوئلا با کسب ۵۰.۸ درصد از آراء به عنوان جانشین «هوگو چاوز» تعیین شد و «انریکه کاپریلس» نامزد مغلوب حزب مخالف ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اخیرا از تصمیم ستاد انتخاباتی خود برای اعتراض رسمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری با طرح دادخواست در دادگاه عالی این کشور خبر داده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود هنوز تنش میان حامیان مادورو و کاپرلیس بالاست و ده ها هزار ونزوئلایی نیز در خیابان های این کشور تظاهرات می کنند و حتی قانونگذاران نیز هفته گذشته در پشت بام مجلس شورای ملی کشورشان جنجال و زد و خورد کردند.