به گزارش افکارنیوز، هزاران تن از شهروندان کاستاریکایی روز جمعه دقایقی پس از ورود باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به این کشور در " سان خوزه "، پایتخت این کشور تجمع کرده و دست به تظاهرات زدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات بنرهای گوناگونی با شعارهای مختلف همچون " نمی خواهیم مستعمره آمریکا باشیم "، " اوباما به کشورت بازگرد " را با خود حمل می‌کردند.

یکی از تظاهرکنندگان در رابطه با برگزاری این تظاهرات اعلام کرد: " ما در اینجا تجمع کرده‌ایم تا سیاست‌های آمریکا در رابطه با کشورهای دیگر از جمله کاستاریکا را محکوم کنیم. "

مطابق با اظهارات شرکت‌کنندگان، سفر اوباما به کاستاریکا نتیجه‌ای جز افزایش فقر در این کشور نخواهد داشت.

پیش از سفر اوباما به آمریکای مرکزی، احزاب و سازمان‌های مختلف کاستاریکا طی بیانیه‌ای ازشهروندان این کشور دعوت کرده‌ بودند تا همزمان با ورود باراک اوباما، در تاریخ۳ ماه " می " در اعتراض به اقدامات و تحریم‌های آمریکا علیه این کشور در خیابا‌های این کشور تجمع کرده و تظاهرات برگزار کنند.

ویکتور پارتاویا، رهبر یکی از احزاب کاستا ریکا در رابطه با آمریکا اعلام کرده بود: " مقامات آمریکایی می خواهند تا تمام جهان را تحت کنترل و نظارت خود درآورند. این کشور سال‌هاست که کشور ما را از لحاظ اقتصادی تحریم کرده است و تنها از شرکت‌های بزرگ در جهان حمایت می کند. "

سازمان‌دهندگان این تظاهرات‌ها مقصود اصلی از برگزاری این تظاهرات‌ها را انتقاد از قرارداد تجارت آزاد میان کشورهای آمریکای مرکزی _ آمریکا که از سال ۱۹۹۹ به امضا رسیده است، دانسته‌اند.

از سال ۲۰۰۹ این نخستین باریبود که اوباما به کاستاریکا سفر کرد.