در پي حمله نيروهاي پليس عربستان سعودي به تظاهرکنندگان مخالف دولت در شهر قطيف و شليک گلولههاي پلاستيکي، شماري از معترضان زخمي شدهاند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هزاران نفر از مردم شهر قطیف واقع در شرق عربستان با تاکید بر خواست خود مبنی بر وقوع اصلاحات و لزوم آزادی زندانیان سیاسی، تظاهرات کردند.

به گفته شاهدان، نیروهای امنیتی سعودی در این تظاهرات به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان، از گاز اشک‌آور و گلوله‌های جنگی استفاده کردند.

تظاهرکنندگان عربستانی همچنین، پایان دادن به اشغال نظامی بحرین را از مقامات ریاض خواستار شدند.

معترضان با سر دادن شعار و حمل دست‌نوشته‌بر لزوم خروج بیش از یک هزار نظامی سعودی که با هدف سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین وارد این کشور شده­اند، پافشاری کردند.

بر اساس تازه­ترین گزارش‌های منتشر شده، در حالی که تانک‌های نیروی نظامی دولت در حال پیش­روی به شهر قطیف هستند، هزاران نفر از تظاهرکنندگان از جمله زنان و روحانیون این شهر به برگزاری تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی دولت ادامه می‌دهند.

گفتنی است، در حالی که برگزاری هر گونه تظاهرات و تجمع عمومی در عربستان سعودی ممنوع و غیرقانونی به شمار می‌آید، مناطق مختلف این کشور به ویژه شرق عربستان در هفته‌های اخیر صحنه برگزاری اعتراض­های ضد دولتی بوده است.

همچنين، شاهدان از برگزاري تظاهرات گسترده در روز جمعه در شهر قطيف خبر دادهاند.