به گزارشافکارنیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، یائیر جولان، ژنرال اسرائیلی فرمانده نیروهای رژیم صهیونیستی در جبهه‌های سوریه و لبنان گفت: آیا شما شاهد تنش‌ هستید؟ هیچ تنشی وجود ندارد. آیا من در مقابل شما مضطرب به نظر می‌رسم؟ به نظر من بوی جنگ به مشام نمی‌رسد.

وی حملات هوایی اسرائیل علیه سوریه را «کم‌ اهمیت» خواند و مدعی شد، هدف از این حملات تاثیر گذاشتن بر جنگ داخلی سوریه نبوده، بلکه تنها هدف آن‌ها جلوگیری از رسیدن موشک‌ به حزب‌الله لبنان بوده است.

حملات هوایی اسرائیل علیه سوریه در روزهای جمعه و یکشنبه باعثافزایش نگرانی در خصوص گسترش هر چه بیشتر جنگ داخلی در سوریه که موجب تاثیرگذاشتن بر صادرات نفت خاورمیانه می‌شود، شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر برنامه‌ریزی شده خود به پکن را آغاز کرده است. این سفر نشان می‌دهد که نتانیاهو اطمینان دارد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اقدام به تلافی نخواهد کرد. با این حال وی در شهر پکن مورد انتقاد تلویحی مقام‌های چین قرار گرفت.

چین بدون ذکر مستقیم نام اسرائیل، خواهان خویشتن‌داری شد. همچنین روسیه، هم‌پیمان دیگر دولت بشار اسد اعلام کرد که حملات انجام شده از سوی اسرائیل یک زنگ خطر ویژه را به صدا در خواهد آورد.

قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جان کری، ‌وزیر امور خارجه آمریکا امروز(سه‌شنبه) با یکدیگر دیدار کنند تا به بحثدر خصوص اختلافات خود نسبت به بحران سوریه بپردازند.

مقام‌های رژیم صهیونیستی اظهار داشتند که حملات هوایی آن‌ها در ارتباط با جنگ داخلی سوریه نبوده بلکه هدف آنها جلوگیری از دستیابی حزب‌الله لبنان به تسلیحاتی برای حمله به خاک اسرائیل بوده است.

تساهی هانگبی، یک قانونگذار کهنه‌کار اسرائیلی در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: هدف اسرائیل اجتناب از افزایش تنش‌ با سوریه بوده است و اگر فعالیتی از سوی ما وجود دارد، تنها علیه حزب‌الله است نه علیه سوریه.

از سوی دیگر سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اعلام کرد که در حملات هوایی اسرائیل دست‌کم ۴۲ سرباز سوری کشته و ۱۰۰ تن دیگر نیز ناپدید شده‌اند.

دیگر منابع خبری وابسته به مخالفان سوری آمار تلفات این حملات را تا ۳۰۰ سرباز برآورد کردند که اکثر تلفات از اعضای گارد سوریه بوده‌اند.

از سوی دیگر روسیه عنوان داشت که نگران افزایش احتمال مداخله نظامی خارجی در سوریه است. این کشور همچنین تاکید کرد که نگرانی‌ آن ریشه در گزارش‌هایی در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ داخلی سوریه دارد.

آلکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عنوان داشت: تشدید درگیری‌های مسلحانه خطر ایجاد مناطق پرتنش جدید را علاوه بر سوریه در لبنان نیز افزایش داده و موجب بی‌ثبات شدن فضای نسبتا آرامی که تاکنون در مرز لبنان و اسرائیل حکم‌فرما بوده، می‌شود.

دولت سوریه، رژیم صهیونیستی را متهم به کمک به تروریست‌های القاعده کرد و گفت که حملات این رژیم باعثباز شدن در به روی همه گزینه‌های ممکن می‌شود. دولت سوریه همچنین عنوان داشته که در حملات هوایی اسرائیل غیرنظامیان زیادی نیز کشته شدند.

اسرائیل تاکنون به طور رسمی حملات هوایی خود را علیه دمشق تایید نکرده است اما اقدام به تقویت سیستم‌های ضد موشکی خود در شمال اراضی اشغالی کرده است. رژیم صهیونیستی عنوان داشت که روز دوشنبه دو موشک به طور اشتباهی به بلندی‌های جولان اصابت کرده است.

از سوی دیگر یک سناتور با نفوذ آمریکایی امروز سه‌شنبه لایحه‌ای را ارائه داد که خواهان تحویل سلاح به برخی از شورشیان سوری شده است.

رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در بیانیه‌ای گفت که بشار اسد از خط قرمز عبور کرده و آمریکا باید در سنگین کردن وزنه به نفع گروه‌های مخالف ایفای نقش کند.

یک مقام آمریکایی روز دوشنبه گفت که واشنگتن اطلاعی از در خصوص اینکه شورشیان سوری اقدام به استفاده از سلاح شیمیایی کرده‌اند، ندارد.

روز دوشنبه یک کمیسیون تحقیقات سازمان ملل عنوان داشت که بازرسان جرایم جنگی نتیجه‌ای در خصوص اینکه هرکدام از طرفین جنگ سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند به دست نیاورده‌ است.

این در حالی است که یکی از این تیمهای تحقیقاتی عنوان داشته بود که نیروهای شورشی در سوریه از سلاحهای شیمیایی استفاده کردهاند.