به گزارشافکارنیوز،به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های تانزانیا با اعلام اینکه این رویداد اولین مورد در این کشور آفریقایی محسوب می‌شود، اعلام کردند: در جریان این بمب‌گذاری که روز یکشنبه در شهری واقع در شمال تانزانیا رخ داد، دو تن کشته و ۶۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.

" جاکایا کیکویت "، رئیس جمهوری تانزانیا در بیانیه‌ای گفت: این حمله یک اقدام تروریستی از سوی فرد یا گروهی بی‌رحم بوده است که دشمن تانزانیا محسوب می‌شوند.

مقام‌های دولتی تانزانیا اعلام کردند، چهار تن از بازداشت‌شدگان تبعه عربستان و دو تن دیگر اهل تانزانیا هستند. پلیس همچنین برای یافتن مظنونان دیگر تلاش می‌کند.

علاوه بر این مقام‌های تانزانیا هیچ مساله‌ای را در خصوص این که چه کسی ممکن است این حمله را انجام داده باشد، مطرح نکرده‌اند و تنها گفته‌اند که چهار فرد سعودی روز شنبه وارد فرودگاه پایتخت تانزانیا شدند. همچنین دو مظنون تانزانیایی مسیحی هستند.

وزیر امور داخلی تانزانیا گفت: ما باید از اتحاد، صلح و ثبات کشور به هر قیمتی که هست حفاظت کنیم.

این انفجار خارج از کلیسا سنت جوزف در آروشا، پایتخت تانزانیا که شهر توریستی معروفی است، رخ داد.

رئیس جمهوری تانزانیا که در زمان این انفجار در یک سفر رسمی در کویت به سر می‌برد، با اعلام اینکه در پی شنیدن خبر این انفجار بسیار شوکه شده، گفت: ما آماده مقابله با هرگونه جرمی چون اقدامات تروریستی و تروریست‌ها هستیم.

پیشتر در ماه فوریه سال جاری میلادی نیز یک کشیش مسیحی خارج از کلیسای محل خدمتش در زنگبار در تانزانیا به ضرب گلوله کشته شد.