به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری نهرین نت، یک منبع آگاه از کشورهای حوزه خلیج فارس طی یک افشاگری گفت که ورود نیروهای نظامی اشغالگر سعودی به بحرین صرفا به دلیل غلبه بر قیام مسالمت آمیز مردم بحرین یا به دلیل وجود موافقتنامه همکاری دفاعی میان شش کشور حوزه خایج فارس و تشکیل دهنده نیروهای سپر جزیره نبوده، بلکه ورود نیروهای اشغالگر سعودی به بحرین به موجب توافق دو جانبه‌ امضا شده میان دو کشور بحرین و عربستان صورت گرفته که بر اساس آن دو کشور تواقق نموده‌اند تا جای ممکن تحولات منطقه‌ای را به سود عربستان رقم بزنند و از آن به سود آل سعود بهره‌برداری کنند.

هم‌چنین بر اساس این توافق دولت بحرین باید اقدامی سریع و آنی برای تغییر ساختار " جمعیتی " خود انجام دهد و به مهاجرین سعودی که وارد این کشور می‌شوند و باید ۲۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل بدهند، سریعا شناسنامه و حق تابعیت بحرینی بدهد.

این منبع افزود: این موافقتنامه در آخرین دیدار بعمل آمده توسط پادشاه بحرین از عربستان و مقامات عربستانی در ۲۳ فوریه گذشته به امضا رسیده و توافقات بسیار خطرناکی را دربرمی‌گیرد که تاکنون غیر از مورد تغییر ساختار جمعیتی بحرین از مواد دیگر آن کسی آگاه نیست.

این منبع آگاه تاکید کرد: این موافقتنامه تلاش می‌کند، کشور بحرین را به بخشی از کشور عربستان تبدیل کند دقیقا بسان پیمان طائف منعقده میان عربستان و یمن در ۱۹ می ۱۹۳۴ که به موجب دو منطقه نجران و عسیر یمن به خاک عربستان منضم گردید و بعدها عربستان خروج از این دو منطقه را رد کرد و موجب بروز بحران میان دو کشور عربستان و یمن شد.

منبع فوق الذکر در ادامه گفت: به موجب موافقتنامه امضا شده میان حمد بن عیسی آل خلیفه با مقامات سعودی، آل سعود ادامه حاکمیت وی در بحرین را تضمین می‌نمایند، اما در مقابل پادشاه بحرین باید در انعقاد قراردادها و موافقتنامه‌های سیاسی و امنیتی و نظامی و هرآنچه مرتبط به سیاست خارجی این کشور می‌شود، با پادشاه عربستان مشورت کند تا مبادا از بابت امضای این موافقتنامه‌ها گزند یا آسیبی به عربستان برسد.

هم‌چنین بر اساس این موافقتنامه سعودی‌ها اجازه ساخت و احداثپایگاه‌های نظامی دریایی و هوایی و زمینی و نصب شبکه‌ موشک‌ها و رادارها را بطور دائمی در کشور بحرین می‌یابند، بی‌آنکه دولت بحرین اجازه دخالت در امور مربوط به آن را داشته باشد یا درصدد اطلاع از آنها باشد.

این منبع آگاه گفت: این بیانیه هم چنین بندهایی درباره نظارت دستگاه اطلاعات و امنیت سعودی و نمایندگان وزارت داخلی بر فعالیت‌های دستگاه اطلاعات و امنیت بحرین و فعالیت وزارت داخلی این کشور را دربرمی‌گیرد و در این میان سعودی‌ها اجازه دارند، برای تغییر ساختار جمعیتی بحرین دست به هر اقدامی بزنند.

این منبع آگاه تاکید کرد: این موافقتنامه از این جهت برای بحرین بسیار خطرناک می‌نماید چون به این معنی است که پادشاه بحرین در قبال حفظ تاج و تخت خود کشور بحرین را تسلیم عربستان می‌کند تا هر آنچه بخواهند در آن انجام دهند.

گفته می‌شود که طرح امضای چنین موافقتنامه‌ای توسط دو مشاور امنیتی دولت انگلیس داده شده و بعید است که کاخ سفید از آن بی‌اطلاع بوده باشد، چون منافع استراتژیک آمریکا در منطقه را حفظ می‌کند.

این منبع افزود: امضای چنین موافقتنامه‌ای برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله کویت و قطر که عربستان پیش از آن در آنها حضور داشته نیز خطرات بسیاری دارد و زمینه حضور مجدد آل سعود در این کشورها را فراهم می‌نماید.