اخراج عکاس خبرگزاری فرانسه از نیکاراگوئه

به گزارشافکارنیوز، پلیس نیکاراگوئه اعلام کرد، این خبرنگار ۳۷ ساله سه‌شنبه شب در نزدیکی محل اقامت ریاست جمهوری در " ماناگوا " دستگیر شد. او روانه آنجا شده بود تا دیدار " دانیل اورتگا "، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه و " ریاض المالکی "، وزیر امور خارجه فلسطین را پوشش دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، " هکتور رتامال "، عکاس شیلیایی این خبرگزاری پس از اخراج از نیکاراگوئه گفت: نمی‌فهمم چرا برای گرفتن عکس از نشست رئیس‌جمهور باید روزهای بسیاری در زندان انفرادی می‌بودم. روزهای سخت و نگران‌کننده‌ای بود و نمی‌دانستم چه اتفاقی برای من خواهد افتاد.

" دیه‌گو ریورا "، کنسول شیلی پیشتر گفته بود رتامال با پرواز TACA به کارستاریکا فرستاده شده بود. وی افزود، اتهام وارده بر او " نقض قوانین مهاجرت " است.

رتامال از روز سه‌شنبه بدون وسایل ارتباطی در دفاتر واحد پلیس که به پرونده‌های تروریسم، قاچاق دارو و جنایات سازماندهی شده رسیدگی می‌کند، حضور داشت. او به وکیل دسترسی نداشت و در مدت چهار روز تنها توانست دو ملاقات با ریورا داشته باشد. آخرین این ملاقات‌ها عصر پنجشنبه بود.

رائول آلوارو، وکیلی که درخواست آزادی رتامال را تنظیم کرده بود، گفت: این بازداشت غیرقانونی است. پلیس ۴۸ ساعت وقت دارد تا اطلاعاتی که نیاز دارد جمعآوری کند با این حال رتامال در حبس میماند و هیچ اتهامی علیه او ثبت نمیشود.