هفت کاری که کره‌شمالی‌ها در آن استادند!

به گزارش افکارنیوز، نشریه آمریکایی فارن پالسی درهمین زمینه هفت کار را که به زعم نویسندگان این مجله کره‌شمالی‌ها در آن تخصص دارند، ردیف کرده است.

۱ - ساخت تونل

۱۲ میلیون نفر از مردم کره شمالی در فقر مفرط زندگی می‌کنند، اما شهروندان این کشور مهارت بسیار زیادی در ساخت تونل‌های زیرزمینی دارند. در واقع این " پادشاهی عزلت گزیده " شبکه وسیعی از تونل‌های مخفی بر خلاف تونل‌های دیگر دنیا ساخته است.

به نوشته روزنامه " پاپیولار مکانیکس "، این تونل‌ها که طراحی آنها نشان دهنده افزایش احتمال تهاجم نظامی گسترده از سوی کره شمالی است، آن قدر بزرگ هستند که در هر ساعت بتوان یک لشگر را از میان آ‌ن‌ها عبور داد.

سایت روزنامه " گلوبال سکیوریتی " تخمین می‌زند پیونگ یانگ حدود ۲۰ تونل ساخته که به صورت مارپیچ از میان " منطقه غیر نظامی " بین دو کره عبور می‌کنند.

۲ - جعل دلارهای آمریکا

کره شمالی‌ها مهارت بسیاری در جعل دلار دارند و قانونگذاران آمریکایی عملا در نظر دارند چاپ ۱۰۰ دلاری را متوقف کنند. مجله‌ " تایم " نوشت: این جعل‌ها بسیار حرفه‌ای‌تر از نسخه‌هایی هستند که بیشتر جاعلان با پرینترهای رومیزی آنها را تولید می‌کنند. با استثنائات محدودی، تنها بانک‌های فدرال آمریکا که مجهز به ابزار درجه یک شناسایی هستند می‌توانند این جعلیات را شناسایی کنند.

۳ - هک کردن

کره شمالی امکان دسترسی به اینترنت را تنها برای بعضی‌ها فراهم می‌کند، اما همان گونه که حملات سایبری اخیر کره شمالی به کره جنوبی نشان داد، چند هکر گزینش شده آنها در کار خود بسیار ماهر و زبردست هستند. یک گزارشگر روزنامه واشنگتن پست، مطلبی با این مضمون نوشت که پیونگ یانگ چگونه نیروهای کار سایبری خود را دوباره جلب می‌کند:

در سال ۲۰۱۱ الجزیره با دو پناهنده کره شمالی مصاحبه کرد که ادعا می‌کردند در " دپارتمان‌ جنگ‌های سایبری گسترده و بسیار حرفه‌ای " شرکت داشته‌اند؛ این دپارتمان بنابر گزارش‌ها هکرهای خود را مستقیما از دبستان استخدام می‌کند.

آنها گفتند، هکرهای دولت برای آموزش دیدن به چین یا روسیه فرستاده می‌شوند و به آنها جوایزی از جمله مسکن ویژه و امتیازاتی برای آن‌ها و خانواده‌هایشان تعلق می‌گیرد. با توجه به این که هکرها مجاز به دسترسی محدود به اینترنت و داشتن رفاه نسبی هستند، تا اندازه‌ای وسوسه پناهنده شدن آنها کاهش می‌یابد.

۴ - انجام بیشترین کار با کمترین امکانات

اگر چیزهایی که دارید کافی نیست باید بیاموزید با آن چیزی که دارید، بسازید. رابرت کارلین، یک کارشناس کره شمالی که محقق مهمان در " استانفورد " است، این خصوصیت را بارها در جریان دیدارهایش از کره شمالی شاهد بوده است.

وی گفت: به تماشای یک فرد اهل کره شمالی بنشینید که ابزار درست برای تعمیر ماشینی را که فقط باید با ابزار صنعتی تعمیر شود ندارد یا می‌خواهد ماشینی را روشن کند که از توانایی آن برای به کار افتادن قطع امید شده است. برق کافی وجود ندارد و چراغ‌ها خاموش می‌شود. اهالی کره شمالی شمع‌ها را روشن می‌کنند و زندگی‌شان را ادامه می‌دهند. ما زمانی یک دانشمند اهل کره شمالی داشتیم که با لحنی طنزآمیز از ما به خاطر نفرستادن به موقع سوخت تشکر می‌کرد، زیرا این باعثمی‌شد برق برود و به تکنیسین‌هایش این اجازه داده می‌شد که یاد بگیرند تا اجزا را از هم جدا کنند و قطعاتی از تجهیزات بسیار حساس و پیچیده را " در تاریکی " سر هم کنند!

۵ - کار ارزان

کار در کره شمالی ارزان است و این انگیزه‌ای برای شمار ناچیزی از شرکت‌هاست تا در این کشور منزوی تجارت کنند. علی رغم تصمیم ماه آوریل کره شمالی برای تعطیل کردن مجموعه صنعتی کائسونگ هنوز سرمایه‌داران متقلبی وجود دارند که موفق شده‌اند تجارتی در کره شمالی راه بیندازند تا از دستمزدهای حداقلی کار بهره برداری کنند.

رئیس یک موسسه آمریکایی‌ - کره‌ای در " جونزهاپکینز " به ما گفت: مزایای اینجا کار ارزان … و بنابراین صدور نیروی کار از کره شمالی برای به دست آوردن ارز قوی است.

۶ - نمایش‌های عظیم و هماهنگ تبلیغاتی

کره‌شمالی‌ها متخصص اجرای نمایش‌هایی هستند که در آنها بجای استفاده از نمایشگرها، این آدم‌ها هستند که با کارت‌های رنگی، در کنار هم و با نظم و ترتیب، تصاویر تبلیغاتی را شکل می‌دهند.

۷ - غذاهای دریایی

فروش غذاهای دریایی کره شمالی در کره جنوبی به خاطر خصومت بین دو کره ممنوع است، اما تقاضا آن قدر زیاد است که فروشندگان کره جنوبی قوانین را زیر پا می‌گذارند تا آن را برای مشتریانشان فراهم کنند. روزنامه " چوسون ایل بو " گزارش داد: مشتریان برای محصولات شیلات کره شمالی ارزش بسیاری قائل هستند.

یک فروشنده نیز به این روزنامه گفت: ما به حلزونهای صدفدار که از کره شمالی میآیند آشکارا برچسب زدهایم زیرا مشتریان گمان میکنند آنها طعم بهتری دارند. از بعضی جهات نیز این امر به خاطر آلودگی کمتر آبها در کره شمالی است زیرا این کشور غیر صنعتی است.