به گزارش افکارنیوز، پس از مدت ها بررسی و گفت و گو، شرکت های بیمه در امارات متحده عربی مجبور هستند که قانون جدید دولت فدرال مبنی بر اجباری شدن بیمه درمانی در این کشور را اجرایی کنند.

بنا بر این قانون، اگر شرکت ها و سازمان ها فردی را بدون داشتن بیمه درمانی استخدام کنند، ۳۰ هزار درم(۸.۱۶۷ دلار) جریمه می شوند. دولت فدرال برای کارمندان پوشش های درمانی مشخصی را تدوین کرده است.

طبق این گزارش، امارات در سال ۲۰۰۸ میلادی برای افراد شاغل که کارمند یا خویش فرما باشند، بیمه درمان خارج از کشور را اجباری کرده بود؛ به طوری که بدون آن، ویزای اقامت برای این دسته از افراد صادر نمی شد. این قانون باعثشد که صنعت بیمه در امارات رشد خوبی را تجربه کند.

کارشناسان پیش بینی می کنند که اجرای قانون جدید نیز به پویایی و رشد بازار بیمه ابوظبی کمک شایانی بکند.

خط بیمه درمانی در ابوظبی تحت نفوذ " دامان " شرکت ملی بیمه درمانی، است که از حمایت دولت این کشور برخوردار است. طبق گزارش موسسه رتبه بندی " ای. ام بست " در ماه می سال جاری میلادی، شرکت بیمه آلمانی " مونیخ ری " یکی از بزرگترین شرکت های بیمه اتکایی در جهان، شریک استراتژیک این شرکت دولتی در امارات است.

امارت متحده عربی هم اکنون با یک نسبت معین و نمادین در حال رشد است که این روند را مدیون فعالیت های ساختمانی وسیع در سراسر دوبی و رشد متوازن سالانه تولید ناخالص ملی در این کشور است.

طبق گزارش رتبه بندی شرکت ها که در هفته نامه " دایجست عرب اینشورنس " چاپ شده، کشور امارت متحده عربی بیشترین سرانه حق بیمه را در دنیای عرب دارد.

به دنبال تصمیم دولت فدرال در سال ۲۰۰۳ میلادی مبنی بر ارائه مجوز به شرکت های خارجی برای ورود به جدال رقابتی، بازار صنعت بیمه امارات متحده رشد فزاینده خود را آغاز کرد.