به گزارش افکارنیوز، حدود یک سال است که در عربستان، فعالان شبکه های اجتماعی داستان یک زن سعودی را نقل می کنند که معلوم نیست در زندان به سر می برد، یا به قتل رسیده و یا چه بسا ناپدید شده است.

حساسیت این ماجرا، بسیاری را کنجکاو و پیگیر این موضوع کرده است و رسانه ها تلاش می کنند منابع و اخبار صحیح مربوط به این ماجرا را به دست آورند.

براساس اطلاعاتی که در صفحات اجتماعی فعالان عربستانی مطرح شده، " وفا الیحیی " در ماه رجب سال ۱۴۲۶ هجری(مرداد ۱۳۸۴) بدون محاکمه بازداشت شد و اجازه ملاقات و تماس با خارج از زندان را نداشت. وی پس از چند ماه آزاد شد، اما دوباره به همراه سه فرزندش در ریاض بازداشت شد و تاکنون از سرنوشت آنان خبری در دست نیست. اما مقامات سعودی منکر وجود او در زندانهای عربستان هستند و مدعی شده اند که وفا با زرقاوی ازدواج کرده و یکی از دخترانش نیز همسر یک فرمانده القاعده شده است.

این در حالی است که مردم عربستان، وفا الیحیی را زندانی ربوده شده توسط مقامات عربستان می دانند و بر این باورند که وی در زندان های آل سعود به سر می برد و اتهام همکاری با تروریست ها را به وی وارد کرده اند تا از پیگیری سرنوشت او از سوی خانواده اش جلوگیری کنند.

به نوشته پایگاه های اجتماعی فعالان عربستانی، وفا دارای یک پسر و دو دختر می باشد که همراه مادر بازداشت شدند و از ۸ سال پیش، سرنوشت همه آنان در ابهام قرار دارد. پدر وفاء ۴ سال بعد از دستگیری دخترش از غصه او دق کرد و مادرش نیز بیمار است و روزهای سختی را می گذراند.

مقامات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، چندین سال است که مخالفان و معترضان را به بهانه مبارزه با تروریسم و به اتهام ارتباط با تروریست ها بازداشت می کنند و از سرنوشت اغلب آنان خبری منتشر نمی شود.


این در حالی است که شاه عربستان چندی پیش در اعترافی دیرهنگام به وجود افکار تندروانه، اذعان کرد که عده ای "جوانان را به فریب می دهند و کینه و خصومت را در آنان پرورش می دهند و برای مجازات این افراد، زندان به تنهایی کافی نیست". پادشاه عربستان همچنین دشمنی بین ملتها را بزرگترین "حرام" دانسته و تصریح کرده بود که این افراد به دنبال ایجاد کینه در میان ملتها هستند.