يکي از مقامات ارشد پاکستاني مدعي شده است که همه قاتلان بينظير بوتو، نخست وزير مقتول اين کشور، دستگير شدهاند و بهزودي به مردم معرفي خواهند شد.

به گزارشافکار نیوز به نقل از پرس‌تی‌وی، رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان اعلام کرد، دولت این کشور موفق شده است که متهمان اصلی و طراحان ترور بی نظیر بوتو، رهبر پیشین حزب مردم پاکستان را دستگیر کند.

این مقام پاکستانی و یکی از اعضای حزب مردم پاکستان به عنوان حزب حاکم، همچنین خاطرنشان کرد که به‌زودی کمیته مرکزی اجرایی حزب خود را از نتایج تحقیقات پرونده بوتو و متهمان آن مطلع خواهد کرد.

وی همچنین توضیح داد که بعد از این اقدام، دولت پاکستان جزئیات نحوه دستگیری متهمان را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.
وزیر کشور پاکستان افزون بر این گفت: " توانسته‌ایم به هدف خود مبنی بر کشف همه جزئیات توطئه ترور بوتو و افراد پشت صحنه این اقدام به طور کامل دست یابیم ".

بوتو ۲۷ دسامبر ۲۰۰۷(ششم دیماه ۱۳۸۶) بعد از سخنرانی در یک تجمع انتخاباتی در شهر راولپندی ترور شد.

بنابر گزارش‌ها مرد مسلحی بعد از شلیک به سوی وی در ناحیه گردن، در یک عملیات انتحاری بمبی را منفجر کرد که در این حادثه دست‌کم ۲۰ نفر کشته و تعداد فراوانی زخمی شدند.

در پی ترور بوتو پاکستان دست‎خوش ناآرامی‌های زیادی شد و سؤالات بسیاری برای حزب مردم پاکستان و هواداران وی بدون پاسخ باقی ماند. حزب مردم پاکستان به رهبری آصف علی زرداری، همسر بوتو، در انتخابات فوریه ۲۰۰۸(بهمن ۱۳۸۶) پیروز شد.

زرداری که بعد از بوتو توانست به ریاست جمهوری برسد، دولت ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق این کشور را مسئول این ترور دانسته و تهدید کرده است که علیه حاکم نظامی سابق این کشور تدابیر جدی اتخاذ کند.

یک دادگاه ضدتروریسم در ماه فوریه سال جاری میلادی(بهمن ۱۳۸۹)، بار دیگر حکم جلب مشرف را به اتهام مشارکت در ترور بوتو صادر کرد.

رئیس جمهور ۶۷ ساله پیشین این کشور از زمان واگذاری قدرت در سال ۲۰۰۸، به دلیل اعترضات مردمی و تهدید به اعلام جرم علیه وی در تبعیدی خودخواسته در انگلیس و امریکا زندگی می‌کند.

يک کميسيون سازمان ملل متحد که در خصوص ترور بوتو تحقيق ميکند در ماه آوريل با انتشار گزارشي مشرف را به ناتواني در تأمين امنيت بوتو متهم کرد.