دبیر مجلس الشعب سوریه تاکید کرد که وضعیت فوق العاده تا ۴۸ ساعت دیگر به دستور بشار اسد رییس جمهوری این کشور لغو خواهد شد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از شبکه العالم " خالد العبود " اظهار داشت: لغو وضعیت فوق العاده در سوریه و دیگر اقداماتی که تا ۴۸ ساعت دیگر به دستور بشار اسد تحقق می یابد، دروازه اصلاحاتی است که ملت سوریه را قادر خواهد ساخت با توطئه های بیگانگان برای ایجاد تنش در این کشور مقابله کنند.

وی افزود: تصمیم برای انجام این اصلاحات که تا ۴۸ ساعت دیگر اعلام می شود، در آخرین نشست کنگره حزب حاکم در نظر گرفته شد، و قرار بود پیش از این اعلام شوند، اما به دلایلی اعلام آن به تعویق افتاده بود.

دبیر مجلس الشعب سوریه با اشاره به حوادثاخیر در سوریه، برخی سازمان های اطلاعاتی بیگانه را مسوول برنامه ریزی برای این حوادثدانست و گفت: سوریه با تشکیل مثلثی قدرتمند در منطقه در کنار ایران و ترکیه و همچنین با ایجاد محور مقاومت در کنار حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین، خشم برخی طرف ها را برانگیخته بود و این طرف ها مدت هاست برای تسویه حساب با سوریه لحظه شماری می کنند.

وی افزود: طرف های مزبور برای منحرف کردن سوریه از مسیر کنونی خود، به دنبال آن هستند تا سوریه را با مشکلات امنیتی داخلی مشغول کنند، که حوادثاخیر بخشی از این برنامه بود.

خالد العبود با بیان اینکه این نخستین بار نیست که دولت و ملت سوریه با چنین توطئه هایی روبرو می شوند، ابراز امیدواری کرد این تنش ها نیز مانند گذشته با راه کارهای عاقلانه سیاسی حل و فصل شده، تا امکان تبدیل چالش ها به فرصت فراهم شود.

وی با انتقاد از شیوه اطلاع رسانی برخی رسانه ها از حوادثسوریه، آن ها را به ابزاری برای اجرای برنامه های بیگانگان توصیف کرد و گفت: این رسانه ها کسانی را برای مصاحبه بر می گزینند که یا واقعیت در سوریه را نمی بینند، یا به عمد مسیری را می پیمایند که برای آن ها در نظر گرفته شده تا به اوضاع داخلی سوریه دامن بزنند.

دبیر مجلس الشعب سوریه گفت : همین رسانه ها درباره تنش های کشورهای منطقه سکوت می کنند، اما هنگامی که سخن از کشوری باشد که حامی مقاومت است، با پستی تمام به سخن پراکنی می پردازند.