به گزارش افکار به نقل از پرس تیوی ، این مؤسسه مدعی شده است که وزارت بهداشت و خدمات درمانی امریکا بهکرات قانون آزادی اطلاعات را نقض کرده است؛ زیرا شرایط مربوط به اعطای بخشودگی از قوانین فعلی بیمه این کشور را بهدرستی در اختیار شرکتهای بیمه قرار نداده است.

به گزارش هفته نامه امریکایی ویکلی استاندارد، اعضای این موسسه همچنین اعلام کرده‌اند که اقدام وزارت بهداشت و خدمات انسانی امریکا در انتشار گزینشی اسناد مربوط به معیارهای اعطای بخشودگی از قوانین فعلی بیمه خدمات درمانی به شرکت‌های بیمه امریکا با قانون آزادی اطلاعات مغایرت دارد.

استیون لاو، رئیس این موسسه در بیاینه‌ای خاطرنشان ساخت، دولت اوباما باید به‌روشنی توضیح دهد که کدام شرکت‌های بیمه در این لاتاری برنده و کدام بازنده‌اند.

کراسرودز سازمان سیاسی مردم‌نهادی است که سال گذشته توسط کارل رو تأسیس شد. این سازمان اسامی کمک‌کنندگان مالی خود را منتشر نکرده است.

این مؤسسه همچنین چهارشنبه(سوم فروردین) پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی را در زمینه قانون آزادی اطلاعات راه انداخت.

هدف از این اقدام " تسهیل جریان آزاد اطلاع رسانی کارآمد در خصوص دولت باراک اوباما، و بیان موارد نقض قانون آزادی اطلاعات از سوی دولت وی " اعلام شده است.

گفتنی است، طرح ۹۴۰ میلیارد دلاری باراک اوباما برای اصلاح کلی نظام بهداشت و درمان این کشور بعد از ماهها بحث و بررسی شدید در ماه مارس سال گذشته میلادی (فروردین/اردیبهشت ۱۳۸۹) به قانون تبدیل شد.