به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم،این روزنامههای صهیونیستی، وزیر امورخارجه بحرین شیخ خالد بن حمد آل خلیفه در دیدار از واشنگتن به مسئولین عالیرتبه رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار کند.

بر اساس این گزارش، امروزه دیگر روابط میان رژیم صهیونیستی و بحرین برهیچ یک از کارشناسانی که اوضاع سیاسی منطقه و جهان را پیگیری می کنند، پوشیده نیست زیرا اعتراضات مسالمت آمیز اخیر مردم بحرین بسیاری از حقایق را در این باره برملا کرده است.

خالد بن حمد آل خلیفه وزیر امورخارجه بحرین در سفر دوره ای اخیر از منطقه و کشورهای مختلف جهان که با دیدار از ترکیه آغاز شد، مخفیانه از واشنگتن دیدار و اوضاع بحرانی بحرین را با مقامات امریکایی بررسی کرد تا از راهکارهای آنان درباره این بحران بهره گیرد.

علت بحران اخیر بحرین مخالفت رژیم با انجام اصلاحات و عدم پاسخگویی به درخواست های مشروع مردم و اعطای نقش به مردم در روند سیاسی کشور بود.

رژیم حاکم بر بحرین با اعتماد به سیاست دوگانه و نفاق ننگین آمریکایی در ادعایشان مبنی برحمایت از انقلاب‌های مردمی و فاش شدن این واقعیت که آنها فقط در صورت وجود منافعی از انقلاب‌ها حمایت می کنند، درمقابل درخواست های مردم مقاومت کردند.

وضعیت کنونی بحرین این واقعیت را آشکار کرد که آمریکایی‌ها به علت داشتن منافعی در بقای نظام بحرین از سرکوب اعتراضات مردمی و رد درخواست های مشروع آنها حمایت کردند.

روزنامه های صهیونیستی درخبری غافل‌گیر کننده، دیدار سری وزیر امورخارجه بحرین از مرکز جنبش دینی افراطی " حباد " متعلق به صهیونیست‌های افراطی در واشنگتن را افشا کردند.

به نوشته این روزنامه ها دراین دیدار همچنین هدی عزرا نونو سفیر یهودی بحرین درآمریکا به عنوان بنیانگذار روابط میان منامه و تل آویو از گذشته تاکنون حضور داشت.

دراین دیدار همچنین شماری از نمایندگان لابی بزرگ صهیونیستی در آمریکا و اعضای بارز سازمان افراطی " ایپاک " و کمیته یهودیان آمریکا و سازمان " بنی بریت " و شمار دیگری از شخصیت‌های متنفذ یهودی در واشنگتن حضور داشتند.

رسانه‌های عبری زبان به نقل از وزیر خارجه بحرین نوشتند: همگان باید بدانند که اسرائیل دارای موجودیت تاریخی در منطقه خاورمیانه است و این رژیم در منطقه حضور دارد و تا ابد همواره حضور خواهد داشت.

براساس گزارش این رسانه‌ها، پس از اصرار وزیر خارجه بحرین بر ضرورت دیدار با مقامات عالی رتبه صهیونیست، جهت هماهنگی درباره استفاده از تجربه آنها در سرکوب انتفاضه فلسطینی‌ها، با برگزاری نشستی با آنها خواستار دستیابی به تجربیات طرف اسرائیلی برای سرکوب اعتراض مسالمت آمیز مردم بی دفاع بحرین شد.

گفتنی است، مقامات بحرینی با استفاده از سکوت رسانه‌های بین‌المللی و سایر کشورهای مسلمان، درحاشیه بسیاری از کنفرانس‌های بین المللی با صهیونیست ها دیدار می کنند.

واضح است که برخورد مقامات بحرینی با اعتراضات مردمی جهت اصلاح ریشه‌ای قانون اساسی، به استفاده از ورود نیروهای عربستانی تحت پوشش نیروهای سپر جزیره شده است.

لازم به ذکر است که با وجود ابهامات فراوان درباره پارلمان سابق رژیم بحرین، اما مهم ترین خواسته این پارلمان نیم‌بند هم لغو عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود که خاندان حاکم بحرین درصدد برقراری آن بود.

نظام بحرین خواستار ایجاد اتحادی منطقه‌ای با حضور رژیم صهیونیستی بودند. علاوه بر این رژیم صهیونیستی و بحرین در سال ۲۰۰۶ توافق نامه تجارت آزاد را امضا کرده بودند.

گفتنی است پیش از این یکی از مقامات رژیم صهیونیستی با ابراز تاسف از بروز انقلاب‌ها و اعتراضات مردمی در کشورهای عربی، به خصوص بحرین، عربستان و امارات متحده عربی از وجود روابط متسحکم سیاسی و امنیتی خبر داده بود که در طول سال‌های گذشته جریان داشته است.