یک جمعیت حقوقی در اروپا با ارائه دادخواستی خواهان بازداشت شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در سوئیس شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع آگاه سوئیس در این باره گفته اند که جمعیت حقوق برای همه در سوئیس خواهان بازداشت پرز به اتهام ارتکاب جنایت های جنگی و ضد انسانی شده است.

انور غربی رئیس این جمعیت و عضو کمیته اروپایی لغو محاصره غزه در این باره گفت: ما دادخواستی را به دادستانی کل سوئیس ارائه داده و در آن خواهان بازداشت رئیس رژیم صهیونیستی در جریان سفر به سوئیس شده ایم.

وی در ادامه افزود: دولت سوئیس باید در راستای کارنامه حقوقی و بشردوستانه خود از سفر پرز به این کشور ممانعت کند، به ویژه با توجه به این که گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد موسوم به گلدستون درباره جنگ ارتش اسرائیل بر ضد مردم غزه، سران این رژیم را به ارتکاب جنایت های جنگی و غیر انسانی از طریق کشتن ۱۴۵۰ شهروند فلسطینی در جریان جنگ مذکور متهم کرده است.

غربی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برنامه سفر پرز به سوئیس در آخرین ساعات روز شنبه اعلام شد و با توجه به اینكه ادارات و دادگاه ها تعطیل بودند و این مساله مانع از اتخاذ اقدامات حقوقی علیه پرز شد، اما ما از هیچ تلاشی برای تحت تعقیب و پیگرد قرار دادن وی به عنوان جنایتكار جنگی دریغ نخواهیم کرد.