در ادامه افزايش خشونت در بحرين، نيروهاي نظامي اين کشور به تظاهرکنندگان عزادار در روستاي المعامير حمله کردهاند.

جامعه اسلامی ملی الوفاق، مهم‌ترین گروه مخالف دولت در بحرین، روز دوشنبه(۸ فروردین) اعلام کرد، تا کنون ۲۵۰ نفر از مخالفان دولت بازداشت و ۴۴ مخالف دیگر ناپدید شده‌اند.

مردم بحرین که بیشتر جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ میلادی(۲۵ بهمن) تا کنون در اعتراض به ده‌ها سال سیاست تبعیض‌آمیز و مستبدانه حاکمان سنی مذهب این کشور، به خیابان‌ها آمده و خواستار اصلاح قانون اساسی و پایان دادن به حکومت پادشاهی مطلقه شده‌اند.

این در حالی است که اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم بحرین با واکنش خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی مواجه شده است، به گونه‌ای که کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، دیده‌بان حقوق بشر، سازمان عفو بین‌الملل و دیگر جوامع حقوق بشری سرکوب‌های شدید دولت منامه را محکوم کرده و خواستار پایان دادن به برخوردهای خشن غیرقانونی با معترضان شده‌اند.

حمله به اعتراضات مسالمت‌آمیز در بحرین که با کمک نیروهای نظامی عربستان و امارات متحده عربی صورت می‌گیرد تا کنون ۲۴ کشته و بیش از ۱۰۰۰ مجروح بر جای گذاشته است.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل به دولت بحرین درباره نقض قوانین بین‌الملل و سرکوب شدید خیزش مردمی در این کشور هشدار داده و خواستار گفت‌وگو میان مخالفان و دولت منامه شده است.

دبير کل سازمان ملل همچنين از جامعه بينالمللي و کشورهاي همسايه بحرين خواسته است از روند گفتوگوها و ايجاد فضايي سازنده براي انجام اصلاحات در اين کشور حمايت کنند.