عریقات: اسرائیل در سایه دولت نتانیاهو روزانه ۱۱ واحد مسکونی می‌سازد

به گزارش افکارنیوز،«صائب عریقات» گفت: مجموع واحد‌های مسکونی که از زمان نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» در سال ۲۰۰۹ تا پایان سال گذشته در اراضی اشغالی فلسطین احداثشده است به بیش از ۱۶ هزار واحد رسیده است که به عبارت دیگر روزانه ۱۱ واحد مسکونی جدید ساخته شده است.

وی در نشست کمیته سازمان ملل در خصوص حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین تصریح کرد: میزان خشونت شهرک‌نشینان یهودی در سال‌های مابین ۲۰۰۹ تا پایان ۲۰۱۲ تا حد قابل توجهی افزایش داشته است و منظور از خشونت شهرک‌نشینان یعنی بالاترین درجه عملیات تروریستی که مجرمین و و اراذل و اوباش اعم از قتل بی‌گناهان، آتش زدن درخت‌ها و مساجد و کلیسا مرتکب می‌شوند که همه اینها با حمایت ارتش اسرائیل صورت می‌گیرد.

عریقات اشاره کرد که از زمان تعیین «موشیه یعلون» به عنوان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، شهرک‌نشینان مشارکت با نیروهای اشغالگر برای ایجاد موانع بر سر راه کرانه باختری را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وضعیتی که در کرانه باختری و قدس شرقی حاکم است از نظام آپارتاید که در آفریقای جنوبی وجود داشت، بدتر است زیرا از عبور و مرور فلسطینیها در جادههای مشخص ممانعت میشود و تنها به اسرائیلیها اجازه استفاده از آن را میدهند.