انتقاد " آیدا " از درماندگی اروپا در قبال اسرائیل

به گزارشافکارنیوز، انجمن بین المللی اژانس های توسعه که متشکل از ۸۰ گروه است، در نامه ای اکه بطور رسمی فردا دوشنبه منتشر خواهد شد از اتحادیه اروپا به دلیل عمل نکردن به تعهدات سال گذشته خود در مورد فلسطینیان انتقاد کرد.

در سال گذشته میلادی و بعد از تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک های یهودی نشین در سرزمین های فلسطینی موسوم به پروژه سی(C) اتحادیه اروپا با انتقاد از این رویکرد تل آویو خواستار توقف آن شد.

اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده بود که مانع از بین رفتن جوامع فلسطینی شده و از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کند.

اما گویا اتحادیه اروپا به این تعهدات خود عمل نکرده از همین رو انجمن بین المللی آژانس های توسعه از کم کاری بروکسل در این رابطه انتقاد کرده و قصد دارد که فردا دوشنبه هم زمان با برگزاری نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا نامه ای را در این رابطه منتشر کند.

در بخشی از این نامه آمده است: اتحادیه اروپا اقدامات دیپلماتیک مناسب، موثر و مرتبط با سیاست های اسرائیل در منطقه سی را انجام نداده است.

در تاریخ ۱۴ می سال ۲۰۱۲ میلادی، شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست خود که با حضور وزیران خارجه ۲۷ عضو این اتحادیه برگزار شد، بیانیه ای را در محکومیت اقدامات اسرائیل در توسعه پروژه سی صادر کردند که در نوع خود تندترین موضع اروپا علیه رژیم صهیونیستی محسوب می شد.