هزاران مراکشي با مطرح کردن درخواست خود مبني بر ايجاد اصلاحات و برخورداري از عدالت اجتماعي بيشتر، در شهر کازابلانکا بزرگترين شهر اين کشور تظاهرات کردهاند.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان مراکشی شعارهایی نظیر " فساد، نه "، " پایان بی‌عدالتی اجتماعی " و " مردم خواهان پایان استبدادند " سر داده‌اند.

تظاهرکنندگان همچنین خواهان لغو ماده ۱۹ قانون اساسی شده‌اند، که بر اساس آن محمد ششم پادشاه مراکش بالاترین مقام مذهبی کشور شناخته می‌شود.

مردم شهر رباط پایتخت مراکش نیز با برگزاری تظاهرات در خیابان‌های این شهر، خواهان " تغییر، آزادی و احترام به مردم مراکش " شده‌اند.

مردم مراکش با الهام از انقلاب اخیر در مصر و تونس و سایر کشورهای خاورمیانه به خیابان‌ها آمده و خواهان برخورداری از حقوق بیشتر و اصلاحات شده‌اند.

عبدالرحمن عزوزی دبیرکل فدراسیون دموکراتیک کار مراکش گفت: " مراکش نمی‌تواند نسبت به آن‌چه که در مناطق اطرافش اتفاق می‌افتد بی‌تفاوت باشد. "

محمد ششم پادشاه مراکش تحت فشار تظاهرکنندگان، متعهد شده است که اصلاحات زیادی را از جمله اعطای استقلال بیشتر به نظام قضایی و جدایی دولت از خانواده سلطنتی ایجاد کند.

درپی برگزاری تظاهرات ضد دولتی در مراکش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، کمیسیونی به منظور بررسی قانون اساسی تاسیس شده است که انتظار می‌رود تا ماه ژوئن پیشنهادات خود را ارائه کند.

تظاهرات روز یک‌شنبه(۱۴ فروردین) درحالی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صورت گرفت که یک کمیته از وزیران مراکشی روز شنبه پیش‌نویس چند قانون را با هدف مبارزه با فساد تصویب کردند.

در جريان تظاهرات صلحآميز مردمي در مراکش واقع در شمال آفريقا، تا کنون دستکم ۶ نفر کشته شدهاند.