به گزارش افکارنیوز، پس از آن که روزنامه نگاران یک نشریه با معرفی خود به عنوان نماینده موسسه ای خصوصی، با سه نفر از اعضای مجلس اعیان وارد معامله ای صوری شدند، از آنان فیلم تهیه کرده و سند رشوه خواهی آنان را منتشر کردند.

این فیلم، که با یک دوربین مخفی گرفته شده است، سه عضو این مجلس را نشان می دهد که برای ارائه خدمات خود به خبرنگاران روزنامه quotation mark ساندی تایمز quotation mark، از آنان رشوه طلب می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، این رسوایی مالی در حالی فاش شد که دو روز پیش نیز یک نماینده مجلس عوام با اتهام فساد مالی روبرو شده بود.

در پی این افشاگری، حزب کارگر انگلیس عضویت دو نفر از اعضای خود را در مجلس اعیان به نامهای quotation mark جک کانینگهام quotation mark و quotation mark برایان مکنزی quotation mark به تعلیق در آورد. فرد سوم، quotation mark جان لِیرد quotation mark نیز اعلام کرد تا اعلام نتایج تحقیق در این زمینه، از quotation mark حزب وحدت گرای اولستر quotation mark کناره گیری می کند.

در حالی که مقررات جاری در مجلسین انگلیس پیشبرد موضوعات خاص را در ازای دریافت پول ممنوع کرده است، اما سه عضو مجلس اعیان اتهامات وارده علیه خود را مبنی بر نقض این مقررات رد می کنند.

این در حالی است که لرد کانیگهام در مذاکره با خبرنگارانی که خود را به عنوان نماینده شرکتی فعال در زمینه انرژی خورشیدی معرفی کردند، از آنان ۱۲ هزار پوند (برابر با ۱۴ هزار یورو) مطالبه کرده است تا دیدار با شخصیتهای مهم و در صورت نیاز اعضای دولت را فراهم کند.