به گزارش افکارنیوز، تروریست‌های فعال در عراق دیروز در استان‌های بغداد، موصل، نجف اشرف، بصره، ذی‌قار، واسط، بابل و صلاح‌الدین دست به عملیات تروریستی زدند. به جز شهر موصل، تروریست‌ها در بقیه مناطق ذکر شده از خودروهای بمب‌گذاری شده برای هدف قراردادن مردم بی‌دفاع استفاده کردند و در مجموع جان حدود ۴۵ نفر را گرفتند و حدود ۹۰ تن را نیز زخمی کردند. انفجار در شهرهای کوت، عزیزیه، ناصریه، نجف و بصره از بقیه مناطق عراق خونین‌تر بود. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است. اما به اعتقاد کارشناسان، چون در این عملیات همه شهروندان عراق(اعم از شیعه و سنی) هدف قرار گرفتند، ‌این حملات احتمالاً از طرف عوامل بعثی ترتیب یافته است. تروریست‌های وهابی معمولاً علیه شیعیان دست به حملات انتحاری می‌زنند.
اما در موصل افراد مسلح ناشناس به نیروهای امنیتی حمله کردند و طی این حمله شش مأمور امنیتی را شهید و پنج تن دیگر را مجروح کردند. تروریست‌ها پس از این حمله، از محل گریختند.
در همین حال، وزارت کشور عراق اعلام کرد، تروریست‌ها مناطق مجاور فرودگاه بغداد را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند. این حمله نیز جراحت هفت نفر را در پی داشت.
خبر ديگر اينکه، نوري مالکي نخستوزير عراق اعلام کرد، دولت وي تاکنون به خواستههاي قانوني تظاهرکنندگان جامه عمل پوشانده است. وي که با رؤساي عشاير استان الانبار ديدار داشت، از همکاري عشاير با دولت قدرداني کرد. گفتني است مناطق سنينشين عراق هر جمعه شاهد تظاهرات ضد دولتي است. تظاهرکنندگان مطالباتي را مطرح ميکنند که برخي از آنها غيرقانوني است.