گسترش برده داری مدرن در اروپا

به گزارش افکارنیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بر اساس آخرین گزارش کمیسیون داخلی اروپا که امروز(دوشنبه) منتشر شده است، بیش از ۲۳۰۰۰ نفر بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ قربانی گروه‌های قاچاق انسان در کشورهای اروپایی شده اند.

سسیلیا مالمستروم، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا امروز در کنفرانس خبری خود گفت: «بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، بیش از ۲۳ هزار نفر قربانی قاچاق انسان در کشورهای اتحادیه اروپا شناسایی شد». وی گفت کشورهای اروپایی بایستی بدون هیچ تاخیری قانون اتحادیه اروپا درمورد مبازره با قاچاق انسان را به اجرا بگذارند.

وی افزود: «متاسفانه بیش از ۲۳۶۰۰ نفر که ۶۸ درصد آنان را زنان و ۱۵ درصد را کودکان تشکیل می دهند قربانی قاچاق انسان در اروپا بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ شده اند.»

بیشتر این افراد(۶۲ درصد) وادار به تن فروشی و قربانی سوء استفاده‌های جنسی شده‌اند همچنین از ۲۵ درصد آنها بهره‌کشی‌کاری شده است. اکثر این افراد شهروندان کشورهای شرق اتحادیه اروپا به خصوص بلغارستان و رومانی هستند.

وی از اینکه ده‌ها هزار نفر انسان از آزادی محروم شده و برای مقاصد جنسی همانند کالا خرید و فروش شده اند ابراز تاسف کرد و گفت این مسئله در کشورهایی که مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند تاسف‌آور است. این کمیسر اذعان کرد: «این تعداد تنها قسمت کوچکی از واقعیت است و آمار واقعی احتمالا به مراتب بیشتر از این می باشد.»

قانون مبارزه با قاچاق انسان در سال ۲۰۱۱ در کمیسیون اروپا تصویب شد، اما تاکنون تنها۶ کشور در این اتحایه این قانون را وارد قوانین داخلی خود کردهاند.