سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان علیه ایران گفت: حرکت در مسیر اشتباه و ورود به فتنه باعثمی شود که این نوع اظهارات نسنجیده را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمانپرست امروز سه شنبه در نخستین کنفرانس هفتگی خود با خبرنگاران در سال ۱۳۹۰ در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که واکنش وزارت خارجه را به اظهارات سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان، که اخیرا ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرده است، جویا شد، تصریح کرد: در خصوص اظهارات مقامات عربستان باید تاکید کنم هر کس بیشتر در مسیر خواسته های رژیم صهیونیستی حرکت کند، بیشتر اسیر فتنه شده است.

وی ادامه داد: باید آنها با دقت خود را از دام نجات دهند و متوجه شوند در برنامه ای که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی شده این کشورها در آینده اقتدار و استقلالی نخواهند داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تنها کشورهای منطقه می توانند به ثبات و امنیت منطقه کمک کنند، گفت: همه باید مردم را در کنار خود داشته باشند، اگر مسیر اشتباهی بروند مردم فاصله شان با آنها بیشتر می شود و در نتیجه دولت ها ضعیف می شوند، اگر دولت‌ها ضعیف شوند با هر ضربه توسط رژیم صهیونیستی آسیب پذیر خواهند شد.

وی اضافه کرد: حرکت در مسیر اشتباه و ورود به فتنه باعثمی شود که این نوع اظهارات نسنجیده را شاهد باشیم.

خبرنگار مهر همچنین سئوال کرد اخیرا خبری منتشر شده مبنی بر اینکه مقامات آرژانتین پیام هایی برای ایران داشته اند که حاضرند پرونده ساختگی آمیا را از مسیر توسعه مناسبات با ایران کنار بگذارند آیا این اخبار صحت دارد؟

مهمانپرست در این باره تاکید کرد: آمیا پرونده ای قدیمی است که صهیونیست ها طراحی کرده بودند ما همواره اعلام کرده بودیم که این یک فتنه دیگری توسط رژیم صهیونیستی بوده تا حضور ما را در برخی مناطق محدود کنند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: کشورها باید در شناسایی دوستان و دشمنان واقعی هوشیار باشند و در این صورت مسائل حل می شود و مسیر همکاری جایگزین می شود.