به گزارش افکارنیوز، منابع سوری اعلام کردند که این محموله تسلیحاتی که روز شنبه از سوی آمریکا برای تروریست‌‌های مسلح ارسال شد شامل سلاح‌های سنگین پیشرفته و موشک‌های حرارتی است که با همکاری و همدستی دولت رجب طیب اردوغان در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته است.
این منابع افزودند، یگان‌‌هایی از ارتش ترکیه با حمایت زره‌پوش‌ها و خودروهای نظامی وارد روستای ملاخلیل در منطقه مرزی سوریه و ترکیه شدند و کمک‌های تسلیحاتی را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار دادند.
روزنامه شرق‌الاوسط وابسته به عربستان نیز اعتراف کرد که سازمان سیا کمک‌های تسلیحاتی به عناصر مسلح ضد نظام سوریه را از طریق پایگاه‌های سری آمریکا در ترکیه و اردن ارسال می‌کند.
در همین رابطه گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه اعلام کرد در جلسه آینده گروه‌های مسلح در ترکیه درخواست چندین فروند تانک و جت جنگنده را با نمایندگان آمریکا و غرب مطرح خواهد کرد. این گروه تروریستی تاکید کرد، ‌ جامعه بین‌المللی باید از همه توان خود برای کمک به ما استفاده کند زیرا ما به کمک نیاز داریم.
از سوی دیگر یک افسر اتریشی از کمک‌های نظامی و پزشکی رژیم صهیونیستی به گروه‌‌های تروریستی پرده برداشت.
این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر انگلیس در لندن اظهار داشت، آیا غرب می‌خواهد به کسانی در سوریه سلاح بدهد که گوشت انسان‌های دیگر را می‌خورند.
وی با حمایت از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، غرب را به دلیل مسلح کردن مخالفان سوری سرزنش کرد.
وی درباره کنفرانس صلح سوریه نیز تصریح کرد: مسئله برگزاری نشست ژنو ۲ همچنان پابرجاست، چرا که برگزاری این نشست اقدامی مورد قبول در جهت حل و فصل مشکلات به شمار می‌آید.
رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه «گمان نمی‌کنیم فرصت برای برگزاری این نشست از دست رفته باشد»، گفت: من کاملا با سخنان نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر اینکه برگزاری این نشست منطقی‌ترین و عقلانی‌ترین اقدام برای حل و فصل مسئله سوریه است، موافق هستم.
در همین رابطه رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا با انتقاد شدید از تصمیم آمریکا مبنی بر ارسال سلاح برای شورشیان در سوریه تصریح کرد که چنین اقدامی کمکی به حل بحران در این کشور نمی‌کند.
منابع امنیتی دولت قطر نیز فاش کردند که «عفیف شاویت» هماهنگ‌کننده رژیم صهیونیستی در امور سوریه برای دیدار با مقامات قطری به منظور ارسال سلاح برای مخالفان سوری به انگلیس رفته است.
این منابع افزودند، قرار است اسرائیل سلاح‌های مورد نیاز تروریست‌ها در سوریه را فراهم کند و طرف قطری هزینه سلاح‌های خریداری شده را بپردازد.
«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه نیز درباره کمک‌های نظامی غرب به مخالفان سوری گفت، این کشورها خواستار ادامه جنگ در سوریه هستند و نمی‌خواهند بحران سوریه از طریق مسالمت‌آمیز حل و فصل شود بلکه خواستار کشتار، خونریزی و خشونت در سوریه هستند.
وی افزود، ما به عنوان مردم سوریه به کنفرانس ژنو ۲ می‌رویم و هدفمان یافتن راهکاری مسالمت‌آمیز است، اگر دیگران در فکر اهداف دیگری هستند در برابر وجدانشان و ملت سوریه مسئولند.
آخرین اخبار رسیده از سوریه حاکی از این است که ارتش سوریه در عملیاتی علیه افراد مسلح در نزدیکی مقر گردان ۱۷ رقه در شرق سوریه موفق شد «احمد الجراد» سرکرده گروه تروریستی موسوم به گردان اسلامی رقه به همراه ۳۶ نفر از اعضای گروهش را به هلاکت برساند.
همچنین عملیات ارتش در محور شمالی استان حلب به کشته شدن بیش از ۱۲۰ فرد مسلح منجر شد.
اين در حالي است که انهدام يک مرکز آموزش افراد مسلح در کفر حمرا کشته شدن ۲۰ فرد مسلح را موجب شد که اکثر آنها داراي تابعيت سعودي هستند.