۲۵۰ موشک پیشرفته در اختیار تندروهای سوریه

به گزارش افکارنیوز، یکی از رهبران ارتش آزاد سوریه فاش کرد که اولین سری از سلاح‌های پیشرفته که یکی از کشورهای منطقه در نهم ژوئن از طریق ترکیه به مخالفان سوری داد، شامل ۲۵۰ موشک " کونکورس " می‌شد.

این منبع در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط تاکید کرد که " بیشتر تیپ‌هایی که این موشک‌ها را تحویل گرفتند، اسلام‌گرای تندرو بوده‌اند و جنبش آزادگان شام نیز بخش بسیاری از موشک‌ها را تحت اختیار خود درآورده است.

این منبع که اکنون در نشست‌های ویژه دریافت سلاح‌های جدید در ترکیه حضور دارد، گفت: زرادخانه‌های سلاح در سوریه بر اساس توافق با آمریکایی‌ها تحت کنترل آزادگان شام بوده و این گروه مسوولیت توزیع و تقسیم تسلیحات را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد که موشک‌های " کونکورس " از قبل در اختیار مخالفان مسلخ قرار نداشته و این تجهیزات چهار روز پیش از نشست اخیر کنفرانس اسلامی در قاهره وارد زرادخانه‌های مخالفان شد.

این نشست کنفرانس اسلامی در ۱۳ ژوئن با هدف حمایت از مساله سوریه در قاهره برگزار شد.

این منبع خاطرنشان کرد: یکی از کشورهای منطقه در آن تاریخ ۲۵۰ موشک ضدتانک کونکورس را از ترکیه وارد سوریه کرده و این موشک‌ها میان چند تیپ در دمشق، ادلب و حمص توزیع شد.

این منبع که از روند جدید مسلح کردن مخالفان سوری آگاه است، گفت: ۱۰۰ فروند از این موشکها در اختیار جنبش آزادگان شام قرار گرفت که بزرگترین گروه مبارز در سوریه به شمار میآید و خواهان رسیدن به حکومت است و سایر موشکها میان گروههای دیگر توزیع شد.