به گزارشافکارنیوز، بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سخنرانی خود در سرزمین‌های اشغالی گفت: من در این مساله با شیمون پرز(رئیس رژیم صهیونیستی) هم‌عقیده‌ام و فکر نمی‌کنم که در تمام این سال‌ها یک جایگزین معتبر برای ایجاد کشور فلسطین به وجود آمده باشد.

کلینتون در این سخنرانی که به مناسبت تولد ۹۰ سالگی شیمون پرز بود، در مرکز آکادمی پرز در نزدیکی تل‌آویو گفت: راه حل دو کشوری تنها راه‌ حلی است که ماهیت اصلی اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودی اما دموکرات حفظ می‌کند و به اقلیت‌ها نیز حق رای می‌دهد.

وی افزود: فرقی نمی‌کند که شما چه تعداد فلسطینی را از آنجا خارج کرده‌اید چرا که آنها بچه‌های بیشتری به دنیا می‌آورند.

بیل کلینتون در دوران ریاست جمهوری خود ناظر امضای توافقنامه‌های صلح ۱۹۹۳ " اسلو " میان اسحاق رابین، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی و یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین را بر عهده داشت.

پس از آن جایزه صلح نوبل سال ۱۹۹۴ میلادی به صورت مشترک به شیمون پرز، اسحاق رابین و یاسر عرفات اعطا شد.

بیل کلینتون در ادامه سخنرانی خود گفت: مساله شما نسبت به چالش‌هایی که در سراسر جهان وجود دارد، بسیار کوچک است. همسایگان شما همچنان همسایگان شما هستند و شما باید آینده را با آنها تقسیم کنید.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخیرا چندین تن وزیران کابینه دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از جمله وزیر اقتصاد، نسبت به یک راه حل دو کشوری اعتراض کرده‌ است.

نفتالی بنت، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفته بود: این نظر که یک کشور فلسطینی در سرزمین اسرائیل تشکیل شود، به بنبست رسیده است.