به گزارش افکارنیوز، ادواردو دل بوی، معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: سازمان ملل در میانمار نگران این است که اوضاع انسانی ۱۴۰ هزار بی‌خانمان در استان راخین همچنان ناپایدار و بی‌ثابت بماند.

وی افزود، در زمان حاضر کمک‌های غذایی در ماه مه سال جاری میلادی ۲۲۰۰ متریک تن بوده و هم اکنون بیش از ۷۱ هزار تن در این استان در چادرهای دائمی اسکان یافته‌اند.

این مقام مسوول سازمان ملل گفت: سازمان‌های بشردوستانه با ارسال کمک‌های غذایی، بهداشتی، آب و چادر همچنان به حمایت و پشتیبانی از این افراد بی‌خانمان می‌پردازند اما شکاف‌های عمیق چون محدودیت تامین مالی و فعالیت‌های هماهنگ‌کننده همچنان باقی است.

آشوک نیگاما، هماهنگ‌کننده بشردوستانه سازمان ملل در میانمار راه حل‌های با ثبات و بادوام را برای حل این مساله خواستار شد و اعلام کرد که برقراری صلح پایدار و هماهنگی میان مردم در استان راخین ضرورت دارد.

هفته گذشته نیز بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از اعضای پارلمان میانمار در استفاده از روش مذاکره و شرکت و حضور تمام احزاب و گروه‌ها در انجام اصلاحات به منظور پایان دادن به بحران موجود در میانمار تشکر کرد.

موج درگیریها در میانمار در پی خشونتها میان بوداییهای راخین و مسلمانان روهینجا از ژوئن سال گذشته میلادی آغاز شده و تاکنون دهها هزار تن در جریان این درگیریها بیخانمان شدهاند.