تقدیر یک سایت مسیحی از شیعیان بخاطر دفاع از حرم حضرت زینب(س)
گروه بین الملل:

به گزارش پایگاه اینترنتی واتیکان اینسایدر، درحالیکه درگیری خونین در سوریه در جریان است، سنی های تندرو مثل وهابی ها، اخوان المسلمین و سلفی ها بیشتر در برابر سنی های میانه رو و طرفداران اقلیت های مسیحی، شیعه ها و علوی ها قرار گرفته اند تا حکومت بشار اسد.

این ما را به یاد روزهایی در قرن های گذشته در اروپا می اندازد که مومنان برای محافظت از مکان های مقدس غیر مومنان، یا دستکم برای دفاع از زائرین این مکان ها، می رفتند و از آنها در برابر جنایاتی که علیه شان صورت می گرفت، دفاع می کردند.

به گزارشافکارنیوز، این پایگاه اینترنتی نوشت: حالا یک مداح شناخته شده اصفهانی، حمید علیمی، به سوریه رفته است. شهرت او در ایران به دلیل توانایی اش در مداحی است و مهمان افتخاری مراسم مذهبی مهم در ایران است و می تواند شور زیادی در این مراسم ایجاد کند. این مراسم مختص شیعیان است و در مذهب سنی چنین مراسمی وجود ندارد. اما چند وقتی است که از علیمی در این مراسم خبری نیست: او به سوریه رفته است.

به گفته سایت های سوری مثل محبت، سفر او یکی از مثال های نادر در این زمینه است. او بعنوان یک شهروند ایران به این سفر رفته است. مخالفان حکومت سوریه،(بطور خاص می شود به هزاران نفر اهل عربستان سعودی، چچن ها، افغان ها، مصری ها، پاکستانی ها و صدها نفر از کشورهای شرق، اشاره کرد) از ابتدای شورشی ها می کوشیدند ثابت کنند که ایرانی ها در کنار سربازان بشار اسد، می جنگند.

در این مورد خاص، حمید علیمی اعلام کرده برای دفاع از مقبره حضرت زینب، نوه محمد پیامبر اسلام، و یکی از چهره های مقدس اسلام شیعه، به این کشور رفته است. مقبره حضرت زینب یک بنای زیباست که یک گنبد طلایی دارد و در محله ای در جنوب دمشق و یکی از مکان های زیارتی شیعیان همه جهان است.

مشخص است که دو گروه نظامی القاعده و جبهه النصرا، دو گروه مذهبی تندرو ضد دولت سوریه، این بنا های مذهبی شیعه را نشانه رفته اند. خبر سفر علیمی با سلاح در دست در همه سایت ها منتشر شد.

اولین تصویر به همراه یک توضیح کوتاه در وبلاگ شخصی اش که توسط حامیان اش اداره می شود، منتشر شد. در این وبلاگ دلایل سفر علیمی به قلم خودش منتشر شد.
علیمي مي گوید که براي سفر به سوریه از حمایت هیچ کس استفاده نکرده است. او مي نویسد: "بیست روز طول کشید تا بتوانم به دمشق برسم. بیشتر پرواز ها از تهران به دمشق لغو شده بود. من از طریق کشور ثالث وارد دمشق شدم."