تظاهرات‌ میلیونی در شمال و جنوب یمن

به گزارش افکارنیوز، جوانان یمنی صبح امروز در «صنعا»، پایتخت کشورشان در محکومیت حمله به جنوب یمن در سال ۱۹۹۴ تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند و علاوه بر تاکیدشان بر ضرورت عذرخواهی صنعا از مردم جنوب یمن، خواستار اجرای ۲۰ بند درخواستی از سوی کمیته فنی گفت‌وگوهای ملی پیش از برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی ملی شدند.

بر اساس این گزارش، در این ۲۰ بند، ۱۲ بند مربوط به حل و فصل مسئله جنوب یمن است که از سوی حزب سوسیالیسم یمن ارائه شده است.

تظاهرات اعتراض آمیز جوانان یمنی از ساعت ۹ صبح امروز با تجمع در گردشگاه «سیتی مارت» آغاز شد.

«علی عبدالله صالح» دیکتاتور مخلوع یمن در سال ۱۹۹۴، به رغم قطعنامه‌های ۹۲۴ و ۹۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر عدم استفاده از هرگونه زور و خشونت برای متحد کردن شمال و جنوب یمن، ب توسل به زور جنوب یمن را تحت سیطره خود درآورد. بی توجهی او به درخواستهای جامعه بین المللی مبنی بر حل اختلافات و دستیابی به توافق از طریق گفت وگو و مذاکره میان سران شمال و جنوب یمن، موجب شد تا به امروز، مردم جنوب، اعلام کنند که در این مدت تحت اشغال بوده‌اند.

به مناسبت نوزدهمین سالگرد اشغال جنوب یمن، تعدادی از رهبران خارجنشین جنوب یمن تحت عنوان رهبری موقت برای کنفرانس قاهره، با صدور بیانیهای، ۷ژوئیه را روز شومی دانستند و خواستار تظاهرات میلیونی در همین روز در استانهای جنوبی یمن شدند.