به گزارشافکارنیوز، در این مقاله که به قلم " الکساندر گازمن " تحلیلگر سیاسی و رسانه ای امریکا منتشر شده، وی هدف پنتاگون از انتشار گزارشی راجع به موشکهای بالستیک قاره پیمای ایران را بهانه تراشی و دستاویز قرار دادن آن برای توجیه حمله به ایران دانسته است.

گازمن مینویسد: ماشین جنگی واشنگتن اکنون ایران را متهم کرده که ایران قادر است تا سال ۲۰۱۵ موشکهای بالستیک قاره پیمایی بسازد که می توانند به امریکا برسند.

پنتاگون گزارشی را به تازگی منتشر کرده که بیشتر هشداری برای دولت باراک اوباما است. این گزارش یک گام به نقشه خام و دراز مدت آنها برای حمله به ایران نزدیکتر است، هرچند که بیش از ۱۶ نهاد اطلاعاتی اعلام کردند که ایران هیچ برنامه تسلیحات هسته ای ندارد.

در سال ۲۰۱۲ نیویورک تایمز گزارش داد:
«به گفته مقامات فعلی و سابق ایالات متحده، ارزیابی های اخیر آژانس های جاسوسی امریکا با یافته های اطلاعاتی سال ۲۰۰۷ مبنی بر این که ایران برنامه تسلیحات هسته ای ندارد، هماهنگی کامل دارد. این مقامات گفتند که آن ارزیابیها، در سال ۲۰۱۰توسط جامعه اطلاعات ملی امریکا مجددا تایید شد وهمچنان مورد اجماع ۱۶ نهاد اطلاعاتی امریکا است».

اخیرا جرزالم پست گزارش داده است که:
«پنتاگون در گزارشی میگوید آژانس های اطلاعاتی امریکا ارزیابی کرده اند که ایران تا سال ۲۰۱۵ یک موشک بالستیک قاره پیمایی را که می تواند ایالات متحده را هدف قرار دهد، آزمایش خواهد کرد.»

همچنین در گزارش پنتاگون عنوان شده است که ایران برنامه های موشکی و فضایی بلندپروازانه ای دارد و به تلاش ها برای افزایش قدرت، دقت و مرگبار بودن موشک های بالستیک خود ادامه می دهد.

از این گزارش جدید پنتاگون میتوان برای القای ترس به مردم امریکا استفاده کرد که ایران هسته ای می تواند به خاک امریکا حمله کند، اگر که ایالات متحده، ناتو و اسرائیل برای جلوگیری از این فاجعه اقدام فوری انجام ندهند.

این گزارش که محصول همکاری مرکز اطلاعات هوا، فضا در پایگاه رایت پترسون نیروی هوایی در اوهایو، مرکز اطلاعات موشکی و فضایی آژانس اطلاعات دفاعی و اداره اطلاعات دریایی امریکا است چین و کره شمالی را به همکاری با ایران در جهت ساخت موشکهای پیشرفته متهم می کند.

در این گزارش امده است «ایران برنامه گسترده ساخت موشک دارد و در این راه از چین و کره شمالی کمکهایی دریافت کرده است».

گازمن این بخش از گزارش پنتاگون را نیز اینطور تحلیل می کند: چین و کره شمالی اهداف بعدی واشنگتن هستند، بنابراین تعجبی ندارد که نام این دو کشور توسط پنتاگون مطرح شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به بخش دیگری از گزارش پنتاگون که گفته «ایران موشک های بالستیک خود را در مانورهای کاملا علنی آزمایش می کند. این مانورهای موشکی، ایران را قادرمی سازد مهارت های عملیاتی زمان جنگ راکسب کرده و به تاکتیک های جدیدی دست یابند.» اشاره کرده و میگوید ماشین تبلیغات جنگ واشنگتن مسیری را در پیش گرفته که نشان دهد ایران می تواند موشکی بسازد که به ایالات متحده برسد و چنین موشکی خواهد ساخت.

وی می افزاید: پس با این حساب انتظار داشته باشید که دولت اوباما درسخنرانی سالانه بعدی یا هر سخنرانی برنامه ریزی شده در ماه های آتی، برای مردم امریکا، ایران را به عنوان تهدیدی برای صلح و امنییت جهانی معرفی کند. رویترز گزارش داد که «روزجمعه پس از شکست آزمایش دفاع موشکی هفته گذشته، ۴نماینده جمهوری خواه کنگره از چاگ هیگل وزیر دفاع خواستند امسال یک سیستم دفاع موشکی دیگر را مورد آزمایش قرار دهد و و ساخت نسل جدید سیستم رهگیری را در اولویت قرار دهد».

اين نمايندگان گفتند علت شکست آزمايش دفاع موشکي در روز ۵جولاي مشخص نيست. اما آنها تاکيد داشتند که کاهش بودجه دفاع موشکي از سوي اوباما، باعث کاهش بودجه مورد نياز براي آزمايش و حفظ اين سيستم شده است. زمان برنامه بلند پروازانه واشنگتن و تل آويو براي حمله به ايران ،در آينده نزديک است.دنيا بايد مانع اين جنگ شود زيرا واقعيت اين است که اين جنگ پيامدهاي اجتماعي و اقتصادي در سراسر جهان به دنبال خواهد داشت.